"Aquí tenim nou Euromed diaris que passen per l'estació de l'Aldea en direcció Barcelona i Alacant i cap no s'atura, malgrat que el mes de novembre de 2008 es va aprovar una moció presentada pel senador Muñoz a la Comissió de Foment del Senat, amb els vots favorables del PP, amb la qual es demanava l'aturada diària d'un d'aquests Euromeds", ha manifestat Aspa, que tot seguit ha denunciat "el menyspreu i l'abandonament de les Terres de l'Ebre per part dels diferents governs espanyols". En aquesta línia, ha recordat que "l'any 2009, a l'Ajuntament de l'Aldea, es va fer un acte amb càrrecs institucionals, polítics i representants dels agents socioeconòmics de les Terres de l'Ebre per exigir al Govern espanyol que solucionés el dèficit de serveis ferroviaris i impulsés l'estació l'Aldea Amposta Tortosa". Segons Aspa, "a dia d'avui les demandes continuen sent les mateixes i el problema, també. El problema és la manca de voluntat política dels governs espanyols, abans, del PSOE i ara, del PP".
Gervasi Aspa, a més, ha demanat un servei ferroviari de regionals eficient, més ràpid, amb més vagons, més freqüència de pas i amb uns abonaments més econòmics, tenint en compte els preus fixats per als Avant que fan el trajecte des de Lleida, Girona i Tarragona fins a Barcelona.
Les preguntes registrades al Congrés de Diputats són:
- El Govern espanyol preveu executar durant l'any 2013 la moció aprovada per la Comissió de Foment del Senat el 18 de novembre de 2008, amb els vots favorables del PP, amb la qual es demanava l'aturada diària a l'estació de l'Aldea Amposta Tortosa (Tarragona) d'un dels nou Euromed que hi passen en direcció Alacant i Barcelona cada dia?
- El Govern espanyol preveu, durant l'any 2013, l'aturada de l'Euromed a l'estació de l'Aldea Amposta Tortosa (Tarragona) per possibilitar la connexió de les Terres de l'Ebre amb Tarragona i Barcelona, mitjançant un servei ferroviari d'alta velocitat, tal com s'ha fet a Girona i Lleida amb el sistema Avant?
- El Govern espanyol preveu aplicar algun canvi en el servei ferroviari durant l'any 2013 per tal de connectar amb alta velocitat l'estació l'Aldea Amposta Tortosa (Tarragona) amb les de Tarragona i Barcelona?
- El Govern espanyol preveu adequar les tarifes de preus actuals del servei ferroviari de Talgo entre Barcelona i l'Aldea -Amposta Tortosa, tal com s'ha fet amb la tarifa dels abonaments dels trens Avant des de Girona i Tarragona fins a Barcelona?
- El Govern espanyol preveu adequar les tarifes de preus actuals del servei ferroviari regional entre Barcelona i les estacions d'Ulldecona, Tortosa, l'Aldea Amposta Tortosa, Camarles, l'Ampolla i l'Ametlla de Mar, tal com s'ha fet amb la tarifa dels abonaments dels trens Avant d'alta velocitat entre Girona, Tarragona, Lleida i Barcelona?
- El Govern espanyol, pot informar sobre els criteris pels quals ha fixat els preus dels abonaments de viatges dels trens Avant d'alta velocitat entre Tarragona, Lleida, Girona i Barcelona; i les diferències de criteris amb les que s'apliquen als abonaments del servei ferroviari regional entre Barcelona i les estacions d'Ulldecona, Tortosa, l'Aldea Amposta Tortosa, Camarles, l'Ampolla i l'Ametlla de Mar?
ARA A PORTADA
-
-
-
Política El Ple d'Amposta aprova la concessió de l’edifici que acollirà els estudis d’Odontologia Joan Navarro
-
Societat Per què Rodalies va fer curt per l'eclipsi? No hi va haver reforç real cap al sud Arnau Urgell i Vidal
-
Economia L’eclipsi projecta les Terres de l’Ebre al món després d’una jornada multitudinària Joan Navarro
Publicat el
08 de gener de 2013 a
les 20:20
Et pot interessar
-
Política
Illa anuncia 2 milions d’euros per reforçar l’Observatori de l’Ebre en plena jornada de l’eclipsi
-
Política
La calor extrema modifica el calendari de les obres del Temple i els aparcaments de Renfe a Tortosa
-
Política
L'alcalde de l'Ampolla nega que vulga dimitir a l'octubre però es guarda la decisió sobre el seu futur polític
-
Política
El soci privat d'Aigües de Tortosa demanda l'Ajuntament i reclama més de 700.000 euros de pèrdues
-
Política
Nou municipis de les Terres de l'Ebre opten a la segona convocatòria de subvencions del Pla de Barris
-
Política
Flix prepara la candidatura al Pla de Barris per revitalitzar el nucli antic
