El sector cooperatiu de l'oli de les Terres de l'Ebre ha rebut 2,4 milions d'euros d'ajuts del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural. Es tracta de la convocatòria 2021 per millorar la competitivitat de les cooperatives i altres entitats agràries mitjançant la concentració i cooperació com a incentiu. Amb l'ajut es poden millorar els processos productius i de transformació, la capacitat comercial i la projecció de marca. La resta d'ajuts, fins a arribar als 2.658.290 euros han anat als sectors de la fruita dolça i l'arròs. El Departament ha concedit 4 MEUR a tot Catalunya, per tant, més de la meitat s’han destinat a cooperatives i altres entitats associatives agràries ebrenques.
El secretari d'Alimentació, Carmel Mòdol, ha visitat a Tortosa una de les cooperatives que han rebut aquests ajuts, l'empresa Olivate, i ha participat en una jornada per donar eines per fomentar la competitivitat i sobre el finançament de l’Institut Català de Finances. Dues entitats cooperatives ebrenques que han rebut ajuts, Biosansa i Olivite Export, han explicat també la seva experiència empresarial d’intercooperació i els seus projectes de desenvolupament.
El govern atorga 2,4 MEUR per millorar la competitivitat de les cooperatives d'oli ebrenques
Les cooperatives de l'arròs i la fruita dolça reben 258.000 euros de la mateixa línia
ARA A PORTADA
-
Tortosa rep una subvenció d'1,5 milions d'euros per fer el Centre de Creació Artística als Josepets Redacció
-
Trens Dignes tallarà dissabte la rotonda d'accés a l'AP7 a l'Aldea per exigir millores a les Terres de l'Ebre Redacció
-
La nova temporada d'«El foraster» ja té itinerari: els pobles que visitarà Quim Masferrer el 2026 Redacció
-
-
El Govern assegura que la represa de les obres d'ampliació no alentirà la construcció del nou hospital a Tortosa Redacció
Publicat el 16 de febrer de 2022 a les 19:10
Actualitzat el 16 de febrer de 2022 a les 19:18
Et pot interessar
-
Política
Joan Roig, retrat d'un alcalde cansat
-
Política
L’oposició d’Alcanar exigeix un ple davant el «desgovern absolut»
-
Política
Marc Chavalera assumirà l'alcaldia d'Alcanar en relleu de Joan Roig
-
Política
Albert Salvadó serà el proper candidat d’Esquerra per intentar recuperar l’alcaldia a la Ràpita
-
Política
El cost de modificar l'ampliació de l'hospital de Tortosa entra dins dels límits de l'adjudicació segons el Govern
-
Política
En marxa els primers pressupostos participatius de Móra d'Ebre
