Esquerra aconsegueix que les Terres de l'Ebre puguen gestionar la seua marca turística

Permetrà que un ens intercomarcal del territori gestione la marca “Terres de l’Ebre”, la qual, des de 2006, depèn de la Diputació de Tarragona.

El diputat ebrenc d'ERC, Lluís Salvadó | Cedida
per Aguaita.cat, Terres de l'Ebre , Catalunya | 23 de desembre de 2021 a les 18:46 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 23 de desembre de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El diputat republicà Lluís Salvadó ha fet saber que “el grup parlamentari d’Esquerra Republicana hem promogut una esmena a la Llei de mesures fiscals, financeres, administratives i del sector públic per a l’any 2022 que modifica la Llei de turisme de 21 de juny del 2022; fet que possibilitarà que un ens o entitat intercomarcal de les Terres de l’Ebre pugui assumir la promoció interior del turisme”.

Segons Salvadó, diputat promotor de la iniciativa,  “la modificació de la llei de turisme de Catalunya permetrà en el futur que les Terres de l’Ebre puguem gestionar d’una forma integrada les dues marques que actualment ens projecten a l’exterior, Terres de l’Ebre i Reserva de la Biosfera. La gestió segregada de les dues marques no és eficient, i de segur que la seva gestió conjunta generarà moltes sinergies i un major potencial d’incidència als mercats de proximitat, sense perdre en cap moment les sinergies que ens aporta el Patronat de la Diputació de Tarragona”.

El diputat ha explicat que l’esmena va superar el tràmit de la Comissió d’Economia i Hisenda del passat dijous 16 de desembre amb el suport dels grups parlamentaris que donen suport al Govern, Esquerra Republicana i Junts, i també dels grups dels Comuns i del PSC. “Amb l’aprovació definitiva avui de les lleis de pressupostos i de mesures fiscals per part del Parlament es materialitzarà i farà vigent el canvi de la llei de Turisme”. Ha dit.
En aquest sentit ha recordat que l’article 71 de la Llei de turisme disposa que “les competències en la promoció de les marques turístiques de llur àmbit territorial correspon a les diputacions provincials”. Però tal com ha destacat Salvadó, “amb l’esmena impulsada per Esquerra farem possible que l’Ebre recuperi la gestió de la marca turística Terres de l’Ebre, la qual va ser creada per l’IDECE l’any 2001 i el 2006 va passar a ser gestionada per la Diputació de Tarragona”.


El diputat republicà ha  manifestat que “el model que l’esmena dibuixa per a les Terres de l’Ebre és el fruit d’un intens debat i treball amb el Departament d’Empresa i Ocupació, competent en matèria de turisme. L’esmena també respon a un acord amb el Departament, i dibuixa un escenari en què l’Ebre haurà d’establir un diàleg amb la Diputació de Tarragona per tal de pactar la transferència de les competències i dels recursos de promoció de la marca en l’àmbit interior. D’altra banda, la voluntat de l’acord passaria per reservar al Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona la promoció en els mercats internacionals, àmbit en els quals el Patronat disposa d’una major capacitat per trajectòria i escala.”

TEXT

-Esmena a la Llei de Mesures Fiscals, financeres, administratives i del sector públic per al 2022.
 
S'afegeix una nova disposició addicional desena a la Llei 13/2002, de 21 de juny, de turisme de Catalunya amb la redacció següent:
“Disposició Addicional Desena. Competències turístiques a les Terres de l'Ebre
Uns ens o entitat pública intercomarcal de les Terres de l’Ebre pot assumir dins del seu àmbit territorial les competències referides als apartats c() b) c) i d) de l'article 71 pel que fa a la promoció interior del turisme.
En aquest cas, la Diputació de Tarragona i l'ens o entitat pública han d'articular una col·laboració i cooperació perquè l'ens o l'entitat les pugui desenvolupar de forma efectiva."
 

 

Participació