La Festa del Renaixement de Tortosa ha tancat este diumenge la 28a edició després de penjar el cartell de complet amb el 90% d'entrades venudes. És el primer any que el gruix d'activitats s'ha traslladat a les franges horàries del vespre i la nit per evitar així les hores de més calor. L'organització calcula que han passat unes 200.000 persones en l'edició més nocturna de la història. Després de quatre dies intensos, les portes del portal del Romeu s'han tancat la passada nit, amb uns focs d'artifici que van cloure la festa més tard de les dos de la matinada.
El regidor de la Festa, Víctor Grau, ha subratllat que la valoració "és molt positiva perquè el públic ha acceptat de bon grat la programació que hem fet". En total s'han programat una seixantena d'actuacions al llarg de tot el cap de setmana. De fet, esta edició ha acollit deu espectacles nous, cinc dels quals s'han plantejat específicament per a l'estrena a Tortosa.
Segons les dades dels sectors d'hostaleria, restauració, tavernes i comerços locals que permeten calcular una xifra estimada, l'organització calcula que l'ocupació s'ha situat al voltant de les 200.000 persones. El dia amb més afluència de públic ha sigut dissabte, jornada en què bona part dels espectacles de pagament van exhaurir localitats. Altres activitats gratuïtes, com la Gran Desfilada i la Trobada Internacional d'Abanderats també van omplir els carrers del nucli antic.
Una enquesta per valorar la festa
A part de l'adaptació del programa a les altes temperatures, enguany també s'ha engegat un projecte amb la Universitat Rovira i Virgili (URV) per avaluar quantitativament i qualitativament la festa. Un equip ha treballat aquesta festa a peu de carrer fent enquestes a més de 3.000 persones. L'objectiu és analitzar quina és la resposta i opinió actual dels espectadors d'esta Festa d'Interès Turístic Nacional i Festa Local d'Interès Turístic de Catalunya per poder millorar-ne les futures edicions.
Les arts renaixentistes centraran la pròxima edició
Ja hi ha dates per a la pròxima edició de la Festa del Renaixement, que serà del 16 al 19 de juliol de 2026 i estarà dedicada a les arts al segle XVI. Així, el paper que va tenir la pintura, l'escultura, l'arquitectura, la literatura, la música i la dansa renaixentista protagonitzaran l'eix temàtic de la programació de la 29a edició.