Veïns i transportistes rebutgen el desviament obligatori de camions de l'N-340 a l'AP-7

Consideren que amb esta mesura es continua afavorint l'empresa concessionària

Redacció
05 de setembre del 2017
Actualitzat el 06 de setembre a les 22:17h

Imatge d'una protesta organitzada pel moviment veïnal 'AP-7 gratuïta, ja' Foto: Paco Molina


Veïns i transportistes s’han mostrat en contra de la nova mesura que obliga els camions que circulen per l’N-340 a passar per l’AP-7, rebent una bonificació del 50% per a camions que facen desplaçaments locals i el 42,5% del preu del peatge per als camions de pas. Els vehicles lleugers estarien exempts de pagar el peatge si entren i surten per un dels accessos de l’AP-7 entre Alcanar i Vilafranca Sud, en un termini de 24 hores.

Llorenç Navarro, portaveu del moviment veïnal AP-7 gratuïta, ja ha expressat el seu malestar per la mesura acordada entre la Generalitat i el ministeri de Foment, amb l’aval dels ens locals de Camp de Tarragona, Terres de l’Ebre i Penedès: “Esta mesura continua afavorint la concessionària, i treu els drets als transportistes, prohibint-los circular per la nacional. Creiem que hi ha hagut poca pressió”, ha subratllat. “La nostra lluita continua, i el dia 24 d’este mes de setembre farem un tall especial perquè es compleixen dos anys de protesta”, ha afegit.

Per la seua banda, Luís Pérez, transportista, ha defensat en declaracions per l’aguaita.cat que “qualsevol obligació que em costi diners és una injustícia. Jo he estat fent comptes i significa entre un 7 i un 10 per cent més sobre la facturació”. Per a ell, “la solució és fàcil: si la nacional no assumeix el tràfic de camions, que ens deixen passar per l’autopista gratuïtament”.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ja va admetre que els transportistes reclamaven una major bonificació en els peatges de l'AP-7, fet al qual va respondre, en declaracions als mitjans, que el Govern té una limitació pressupostària: “"Considerem que, a partir d'un estudi de la Universitat Politècnica, que amb una bonificació del 30% ja s'aconseguia un equilibri de costos. Amb una bonificació del 42,5% este equilibri de costos queda més garantit".