Unió de Pagesos ha tornat a reclamar que es compense els productors de mel a causa de les pèrdues patides per la presència de l'abellerol. El sindicat ha insistit en esta petició arran de la publicació de l'estudi que ha realitzat per encàrrec de l'administració per conèixer l'impacte d'aquest ocell a Catalunya i que xifra les pèrdues produïdes en més de 34 euros anuals per rusc. En concret, el sector insta el Departament de Territori i Sostenibilitat a recuperar la línia d'ajuts que ja havia estat operativa entre els anys 2005 i 2013. L'abellerol és un ocell protegit i catalogat com a espècie vulnerable de la fauna salvatge autòctona.
L'estudi presentat este dijous estima, de mitjana, en 34,26 euros per rusc les pèrdues causades per aquest ocell que s'alimenta de les abelles de la mel, comptant una pèrdua mitjana de 5,16 quilo de mel per arna, a un preu de 6,64 euros/quilo. Una xifra a la qual, segons Unió de Pagesos, caldria sumar-hi les vinculades a altres derivats de la mel com són el pol·len, el pròpolis, la gelea real i la cera, així com l'afectació d'aquesta situació a les colònies d'abelles
El sindicat ha quantificat estes dades en base a les dades obtingudes de l'estudi per a l'avaluació de l'impacte de la presència d'abellerols en l'activitat apícola elaborat pel Centre Tecnològic Forestal de Catalunya l'any 2018.
El conflicte prové del fet que l'abellerol s'alimenta bàsicament d'insectes himenòpters, com és el cas de l'abella de la mel, declarada espècie d'interès especial i considerada especialment protegida pels seus efectes en la conservació dels ecosistemes i la biodiversitat.
Unió de Pagesos estima en 34 euros per rusc anuals l'impacte de l'abellerol en la producció de mel
Els apicultors perden, de mitjana, més de 5 quilos per arna a causa d'aquest ocell, segons el sindicat
ARA A PORTADA
-
Amposta i Tortosa rebran el finançament del Pla de Barris i Viles de Catalunya 2025-2029 Joan Navarro
-
El castell de Miravet incorpora realitat virtual i renova la museografia amb noves perspectives Redacció
-
El Govern i Alcanar acorden impulsar les obres per evitar inundacions al barranc del Llop i comprar o expropiar les cases Redacció
-
L'Hospital Comarcal de Móra d'Ebre posa en marxa el nou servei de Ressonància Magnètica Nuclear Redacció
-
Publicat el 26 de novembre de 2020 a les 18:50
Actualitzat el 26 de novembre de 2020 a les 19:00
Et pot interessar
-
Societat
L'alcaldessa de Mas de Barberans denuncia talls de llum recurrents quan plou
-
Societat
Mor una veïna d'Amposta en l'accident múltiple a l'AP-7
-
Societat
Els Bombers fan 8 serveis per inundacions de baixos i pàrquings, la majoria a Alcanar
-
Societat
L'IDECE i el CERM alliberen 44 esturions al riu Ebre per recuperar l'espècie
-
Societat
Trens Dignes tallarà dissabte la rotonda d'accés a l'AP7 a l'Aldea per exigir millores a les Terres de l'Ebre
-
Societat
Tortosa destina més de 93.000 euros a l'adequació del pavelló firal de Remolins i el Parc de la Fira
