El sindicat Unió de Pagesos ha demanat als Mossos d'Esquadra més vigilància a les zones agràries de la demarcació de les Terres de l'Ebre i Tarragona per frenar l'"onada de robatoris" en collites que estan registrant, sobretot, de garrofa a les Terres de l'Ebre.
Ho han traslladat a representants de la policia catalana avui en una reunió a Tortosa i una altra a Amposta, segons han informat en un comunicat.
Els han reclamat que "posin el punt de mira" en els compradors de les collites robades i augmenten el control per evitar que aquests productes es posen a la venda, a més de perseguir els que cometen aquests furts.
Per a això, han exigit garantir la traçabilitat dels productes al llarg de tota la cadena alimentària, acreditant les compres de collites amb la declaració DUN -declaració anual que de forma obligatòria ha de realitzar el titular d'una explotació agrària- i el DNI.
Així mateix, han animat que els pagesos afectats per aquest tipus de robatoris denunciïn els fets per disposar d'"una radiografia real" de la situació i perquè es tinguin en compte estadísticament, amb l'objectiu que els Mossos prioritzin efectius per a la seua protecció.
Unió de Pagesos demana vigilar més les zones agràries de l'Ebre davant l'«onada de robatoris»
El sindicat reclama l'obligatorietat de la traçabilitat dels productes a l'hora de vendre'ls
ARA A PORTADA
-
Tortosa rep una subvenció d'1,5 milions d'euros per fer el Centre de Creació Artística als Josepets Redacció
-
Trens Dignes tallarà dissabte la rotonda d'accés a l'AP7 a l'Aldea per exigir millores a les Terres de l'Ebre Redacció
-
La nova temporada d'«El foraster» ja té itinerari: els pobles que visitarà Quim Masferrer el 2026 Redacció
-
-
El Govern assegura que la represa de les obres d'ampliació no alentirà la construcció del nou hospital a Tortosa Redacció
Publicat el 25 d’agost de 2020 a les 18:35
Actualitzat el 25 d’agost de 2020 a les 18:38
Et pot interessar
-
Societat
Tortosa destina més de 93.000 euros a l'adequació del pavelló firal de Remolins i el Parc de la Fira
-
Societat
La Ràpita renova el parc mòbil amb l'adquisició de set vehicles elèctrics
-
Societat
Amposta engega el Pla de Foment de la Lectura per impulsar l’hàbit lector
-
Societat
Roquetes tanca la Fira de Nadal amb una injecció econòmica al comerç local superior als 30.000 euros
-
Societat
Joan Roig: «El futur d'Alcanar estarà marcat pel canvi climàtic, viurem focalitzats en protegir-nos del que ens ha de venir, que és molt greu»
-
Societat
Interrompuda la circulació a l'R15 entre Faió-La Pobla de Massaluca i Casp i entre Pradell i Móra la Nova
