Del 26 de juliol al 6 d’agost, una quinzena de joves d’arreu de l’Estat espanyol van participar en el camp de treball ’Potenciant la biodiversitat a la Val de Zafán, en el seu tram per Amposta’, gestionat per l’entitat SEO/BirdLife amb la col·laboració i el suport de l’Ajuntament d’Amposta i la Direcció General de Joventut de la Generalitat. Divendres 6, els i les joves van fer una visita als treballs, amb la regidora de Joventut i Participació Ciutadana, Carla Bonfill, i l’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, a qui van explicar-los totes les activitats executades durant estes dos setmanes en un tram de la Val de Zafán.
Durant els quinze dies, els i les joves han fet una catalogació i posada en valor de les espècies de flora i fauna autòctones i han implementat accions per a preservar-les com la construcció d’hotels d’insectes i rèptils i caixes per a ocells i ratpenats o l’eliminació d’espècies de flora invasora. Els i les joves també han netejat i recollit moltes de les deixalles en superfície, parets i soterrades que encara quedaven en aquest tram de la via verda. Amb tot el treball de camp realitzat, els i les joves, sota la tutela de membres de l’entitat SEO/BirdLife han elaborat un informe, que traslladaran a l’Ajuntament, amb les directrius a seguir per completar els treballs de recuperació de tota la via verda, per tal de salvaguardar la diversitat de flora i fauna d'este espai natural, de valor mediambiental.
Una quinzena de joves recuperen la flora i la fauna d’un tram de la Val de Zafán d'Amposta
L'activitat s'emmarca ins el camp de treball ’Potenciant la biodiversitat a la Val de Zafán en el seu tram per Amposta’, de SEO/BirdLife
ARA A PORTADA
Publicat el 09 d’agost de 2021 a les 15:31
Actualitzat el 09 d’agost de 2021 a les 15:50
Et pot interessar
-
Societat
Alcanar inicia la taxació de cases per traslladar les persones en zones de risc pels aiguats
-
Societat
Tortosa incorpora nous agents cívics i manté les campanyes per millorar l'espai públic
-
Societat
Vuit municipis de les Terres de l'Ebre són proposats emplaçaments segurs per veure l'eclipsi solar de l'agost de 2026
-
Societat
Velocitat màxima de 100 km/h i 80 per als camions al tram sud de l’AP-7: la solució a la sinistralitat
-
Societat
Móra d'Ebre incorpora una nova secció per reportar incidències a la via pública
-
Societat
Deltebre aprovarà el pressupost més alt de la seua història que supera els 30,5 milions
