El passat dijous 20 d’abril va tindre lloc al Palau del Castellà de Gandesa el lliurament de la 4a edició dels premis Petjades de creació literària, adreçats a alumnat d’instituts públics de les Terres de l’Ebre de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat. Els premis estan organitzats conjuntament per l'Associació Amics i Amigues de l’Ebre, Òmnium Cultural de les Terres de l’Ebre i el grup DEMD-Ebre (grup de possessors i professores de les Terres de l’Ebre que treballen per apropar la memòria històrica a les aules).
El concurs consistix en la creació de relats curts (màxim 4000 caràcters) en els quals l'alumnat ha d’explicar una història, verídica o inventada, a partir d’un preàmbul d’una història real. L’objectiu d’estos premis és donar a conèixer a les noves generacions d’estudiants la memòria històrica com un element identitari de la seua família, poble o territori.
Esta edició ha estat la més nombrosa quant a participació, ja que s’han presentat 120 relats d'11 instituts ebrencs. Els centres participants han estat l'Institut Flix, Institut-escola 3 d’abril, Institut Deltebre, Institut Terra Alta, Institut Camarles, Institut-escola El Perelló, Institut Els Alfacs, Institut Ramon Berenguer IV, Institut Tecnificació, Institut Dertosa i Institut Roquetes.
Les guanyadores d’esta edició, pel que fa al premi de narrativa en català ha estat Erika Espinós Múria, alumna de 1r de Batxillerat de l’Institut Roquetes que amb la seua obra «Camí cap a la incertesa» ha narrat la història de Cinta Espinós Vidal, una benifalletenca lluitadora que per defensar les seus idees va haver d’exiliar-se i trobar una nova vida a França i mai va renunciar a la seua terra i al seu poble; el premi a la finalista ha estat per a Júlia Homedes Messeguer, alumna també de 1r de Batxillerat de l'Institut Roquetes, que amb el relat «Petjades de vida o mort» explica la història de la seua besàvia, Cinta Viñals Jarque, un relat de supervivència i treball per tirar endavant la seua família.
Per que fa al premi de llengües estrangeres, el guanyador ha estat Toni Pérez Gómez, alumne de 4t d’ESO de l’Institut Dertosa, amb l’obra titulada «Antoni Gómez, my great-grandfather» una obra excel·lent sobre el seu besavi, la seua història durant la Guerra Civil espanyola i la repressió patida posteriorment; i la finalista ha estat Neus Vidal Sales, també alumna de 4t d’ESO de l’Institut Dertosa, amb el relat «Joan Vidal Villalbí», on explica la vida del seu familiar, qui va viure l’exili forçat a França.
L'acte va comptar amb la intervenció de l’alumna de 4t d’ESO de l’Institut Terra Alta, Marina Rodriguez, qui ha tocat al piano el primer fragment de «Clar de lluna» de Beethoven.
Una alumna de l'institut Roquetes i un de l'institut Dertosa guanyen els premis Petjades
Enguany s'han presentat 120 relats d'alumnes d'11 instituts aspirants als guardons, que donen a conèixer la memòria història entre els més joves com un element identitari
ARA A PORTADA
-
Agricultura convocarà pagesos, l'ACA i Territori a una taula de seguiment dels ajuts pels aiguats a l'Ebre Redacció
-
Agricultura es compromet a acompanyar els pagesos afectats per les pluges torrencials a l’Ebre Redacció
-
-
«La Villa del Seis»: el llargmetratge de terror amb essència ebrenca arribarà a tots els cinemes del país Redacció
-
Detingut a l’Ampolla amb quasi una tona d’haixix i 15 kg de cocaïna després d’una fugida temerària Redacció
Publicat el 24 d’abril de 2023 a les 16:48
Actualitzat el 24 d’abril de 2023 a les 17:05
Et pot interessar
-
Societat El Col·legi de Periodistes a l’Ebre demana que Josep Bayerri siga nomenat cronista oficial de Tortosa
-
Societat L'estrany cas de les aprovacions massives d'aspirants xinesos al carnet de conduir
-
Societat Deltebre tindrà el seu primer teatre auditori a l’antic cinema Rialto
-
Societat Mas de Barberans i Campredó es planten contra els talls de llum i incomunicacions
-
Societat Fracàs en la licitació de «la carretera de la vergonya»
-
Societat Aiguats a Amposta deixen camins rurals malmesos i afecten arrossars per segar