Trens Dignes demana que el nou contracte entre la Generalitat i Renfe incloga millores a les TE

Publicat el 02 de febrer de 2016 a les 19:05
Actualitzat el 18 de febrer de 2016 a les 20:44

Una de les accions de protesta de la Plataforma Trens Dignes. Foto: Sílvia Berbís


La Plataforma Trens Dignes Ebre-Priorat (PTD) ha sol·licitat poder incidir en la revisió del redactat del contracte-programa entre la Generalitat i Renfe, que és un dels documents marc en la gestió dels serveis ferroviaris a Catalunya. Es dóna la circumstància que este contracte va expirar el 2015 i la PTD demana que les seues principals demandes s’incloguen ara en el nou redactat, que s’hauria de revisar en breu. Esta ha sigut una de les principals conclusions de la tercera reunió de la Taula de Partits que ha tingut lloc avui mateix a la seu de l’IDECE.
 
“Vista la unanimitat en la reivindicacions presentades, totes les parts veuen este contracte com una bona eina per plasmar per escrit les necessitats, ja que és un dels espais d’incidència directa més efectius”, explica Trens Dignes en un comunicat. Així, la PTD ho plantejarà personalment al conseller Rull en una reunió que s’ha de celebrar properament i els partits polítics faran ús de la seua dinàmica parlamentària per incidir al màxim en la negociació, a través de comissions, esmenes o preguntes parlamentàries.
 
Les principals demandes que, segons Trens Dignes, caldria incloure són:
 
-Millora de les freqüències entre les Terres de l’Ebre i Tarragona i Barcelona (franja matinal a la R15 i última de la tarda a la R16).
-Planificació i disseny de nous serveis, en previsió de l’entrada en funcionament de la variant de Vandellòs durant este 2016. Elaboració d’hipòtesis d’horaris.
-Renovació progressiva del material mòbil que opera al territori. Calen més unitats 449 i l’arribada dels promesos 447 remodelats.
-Inclusió de les Terres de l’Ebre a la xarxa de Rodalies del Camp de Tarragona (RT2).
-Aturada de l’Euromed (o algun tren d’alta velocitat) a l’estació de l’Aldea, com a central de les Terres de l’Ebre sud en les franges més adequades.
-Recuperació de personal a les estacions de Móra la Nova i Ulldecona a través de convenis on s’hi impliquen diverses institucions (Adif, Renfe, Generalitat, consells comarcals, ajuntaments) per fer possible la viabilitat de la reabertura, l’oferta de serveis mínims a l’usuari i per evitar el progressiu desmantellament.
-Recerca de fòrmules que milloren la convivència entre el transport de mercaderies i el desplaçament d’usuaris a la R15. És intenció de la PTD fer un treball institucional específic amb la realitat d’esta línia de ferrocarril.
 
A la Taula de Partits també s’ha acordat avui sol·licitar la intervenció de la PTD al Parlament de Catalunya, a través de la Comissió de Territori i Sostenibilitat. “La idea seria fer-ho al mes de juny, tot just un any després de la nostra primera intervenció al Parlament, per repassar l’estat actual de la situació i aprofitant també que la diputada tortosina Meritxell Roigé ha estat recentment nomenada com a presidenta d’esta comissió”, exposa el comunicat de Trens Dignes.