L'Ajuntament de Tortosa ha finalitzat esta setmana l'arranjament dels camins del barranc de Sant Llàtzer i del camí de les Revoltes. Es tracta de dos vials que van quedar afectats pels temporals de pluges dels últims anys, especialment pel fort episodi de precipitacions del 2018 i, més recentment, amb la tempesta Glòria del 2020. Aleshores ja es van fer actuacions d'urgència per garantir el pas de les persones que tenen finques a la zona i ara s'ha completat amb una intervenció en un tram de pràcticament un quilòmetre i mig de llargada.
L'actuació ha consistit en la reconstrucció i pavimentació del camí de les Revoltes, a la part alta de Sant Llàtzer. D'altra banda, també s'ha efectuat la reposició de la base del camí del barranc de Sant Llàtzer i s'ha pavimentat amb aglomerat d'asfalt en el tram que va des del camí de Sant Jordi fins a l'avinguda del Canigó.
L'alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, ha remarcat la importància d'esta actuació, atès que els camins ara arranjats suposen un eix que vertebra Sant Llàtzer. En este sentit, ha recordat que l'orografia de Tortosa, pel fet de trobar-se envoltada de muntanyes, fa que temporals d'envergadura com el Glòria comporten perjuís molt destacats: "tenim una xarxa de camins molt gran i en els últims anys hem viscut diferents episodis que ens han comportat molts desperfectes". Per este motiu, l'alcaldessa ha avançat que durant el 2021 està previst que se seguisquen portant a terme actuacions de reconstrucció a diversos camins del municipi, com els de Mianes, a Vinallop, o el de Nivera, que està en fase de licitació per poder-lo iniciar en el decurs de les pròximes setmanes: "els camins és una part important de les actuacions a la via pública, i per això volem destinar-hi una partida important del pressupost d'enguany", ha avançat.
L'actuació feta ara als camins de les Revoltes i del barranc de Sant Llàtzer ha tingut un cost de 127.000 euros.
Tortosa refà els camins del barranc de Sant Llàtzer i de les Revoltes, afectats pels darrers aiguats
L'actuació s'allarga en prop d'un quilòmetre i mig de camins i continuen els treballs que es van fer d'urgència per restablir el pas del veïnat
ARA A PORTADA
-
Condemnen la responsable de l'alberg d'animals de Camarles per maltractament i intrusisme professional Redacció
-
-
Una vuitantena d'efectius d'emergències testen com actuarien en un cas de fuita d'amoníac al port de la Ràpita
-
Nou vaques aprofiten una rotonda per protagonitzar una fugida de pel·lícula a la Salsadella Redacció
-
Publicat el 17 de març de 2021 a les 19:29
Actualitzat el 17 de març de 2021 a les 19:38
Et pot interessar
-
Societat Un viatge a la moda d’ahir: el nou catàleg d’indumentària de la Festa del Mercat a la Plaça
-
Societat La Diada de l'Ostra de l'Ampolla encén la primavera gastronòmica a la costa ebrenca
-
Societat Tortosa ja té les reines i hereus majors de les festes de la Cinta 2025
-
Societat El FabLab Terres de l’Ebre millora l’autonomia d’una jove amb mobilitat reduïda amb impressió 3D
-
Societat L’Arrossera obre les portes com a nou espai de talent, creació i identitat a Deltebre
-
Societat José Luis Arín confia en un pontificat de Lleó XIV continuista però amb una empremta pròpia