Rebuts els diferents informes preceptius per a la modificació del POUM, l'alcaldessa de Tortosa Meritxell Roigé, ha donat a conèixer que el ple de l'Ajuntament portarà a terme la seua aprovació provisional, l'últim pas que ha de dur a terme el consistori per tal que la Comissió d'Urbanisme de les Terres de l'Ebre (CUTE) aprovi definitivament aquesta modificació del planejament que suposarà la implantació definitiva de la multinacional Kronospan a Tortosa.
La modificació implicarà el canvi d'emplaçament, dins del mateix polígon, d'una parcel·la reservada per a equipaments i també el canvi de lloc d'una parcel·la que té consideració de zona verda. D'aquesta manera la parcel·la d'equipaments estarà més ben situada i la nova zona verda estarà vinculada i tindrà continuïtat amb la resta de l'entorn. Així mateix, també s'ajusten els paràmetres urbanístics. Modificacions, totes, que són necessàries per fer viable la inversió.
Roigé ha recordat que el passat mes d'octubre ja es va fer l'aprovació inicial i que ara, rebuts els informes de l'Agència Catalana de l'Aigua i del Departament de Carreteres de la Generalitat, entre d'altres, es procedirà a l'aprovació provisional, pendent de l'aprovació definitiva de la CUTE, aquest mateix mes de desembre. L'alcadessa ha explicitat que la voluntat del consistori és la de "facilitar tots els tràmits perquè es pugui dur a terme aquesta inversió de més de 200 milions d'euros al polígon Catalunya Sud, que ha de generar 185 llocs de treball directes i més de 1.500 d'indirectes".
Els treballs perquè l'arribada de Kronospan a Tortosa es pugués concretar van començar fa més d'un any i han comportat diverses gestions per part de l'Ajuntament de Tortosa, juntament amb l'Incasòl, propietari de la major part dels terrenys.
Tortosa portarà a aprovació la modificació del POUM, que permet la implantació de Kronospan
Rebuts els diferents informes preceptius per a la modificació del POUM, el ple de l'Ajuntament portarà a terme la seua aprovació provisional
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de desembre de 2021 a les 19:09
Actualitzat el 10 de desembre de 2021 a les 19:15
Et pot interessar
-
Societat
L’Aldea arranja camins municipals afectats per les pluges torrencials
-
Societat
El COPATE rebrà 900.000 euros del Govern per al control del mosquit i la mosca negra
-
Societat
En marxa les obres d'arranjament de la plaça Carles III de la Ràpita
-
Societat
L’Ajuntament de Roquetes implanta la jornada laboral de 35 hores setmanals
-
Societat
Deu curiositats de Mar Lleixà, la nova alcaldessa de Tortosa
-
Societat
Marta Brú Virgili, nomenada nova directora del COMEBE
