El projecte dels pressupostos generals de l'Estat (PGE) inclouen una partida d'1,5 milions d'euros per a la construcció del pavelló esportiu al barri del Rastre, a Tortosa. És el resultat de l'esmena negociada pel diputat i exalcalde de Tortosa, Ferran Bel, per poder fer possible el projecte previst a l'antic col·legi dels Josepets.
L'alcaldessa, Meritxell Roigé, ha explicat que, a través del diputat a Madrid, l'Ajuntament va sol·licitar estos fons, que serviran per a la construcció d'un pavelló que ha qualificat com a "molt important, per tota l'activitat que generarà al barri i la dinamització que comportarà, i a la vegada també per respondre a les necessitats esportives que té la ciutat per poder disposar de més equipaments", ha detallat Roigé.
L'alcaldessa ha recordat que al març del 2019 van anunciar l'acord amb la Germandat dels Sacerdots Operaris, pel qual van cedir l'ús de les instal·lacions de l'antic col·legi de Sant Josep, conegut popularment com a Josepets, amb vista a poder-lo destinar a activitats de caire social, cultural i esportiu. "Això ens permetrà obrir els Josepets a la ciutat, i fer que hi haja més activitat al Rastre", ha insistit. "Estic molt satisfeta que la negociació de l'esmena per part de l'exalcalde haja prosperat. En els últims anys hem actuat urbanísticament a tots els carrers del nucli antic i hi hem situat diversos equipaments, però este nou pavelló també ens permetrà tornar a donar vida a un equipament amb molt valor sentimental per a molta gent de Tortosa, un objectiu que també compartim amb l'associació de veïns del Rastre", ha assenyalat l'alcaldessa.
De la seua banda, l'exalcalde Bel apunta que els 1,5 M€ aconseguits "segurament esdevenen la inversió més important aconseguida per a la ciutat a través d'una esmena als PGE en els últims anys". En este sentit, ha recordat que al 2011 ja es va aconseguir un milió d'euros per a Tortosa, a través d'una esmena de l'aleshores diputat Jordi Jané, que va servir per a l'urbanització dels carrers de l'eixample del Rastre, que havien quedat fora de l'àmbit d'actuació del Pincat.
L'alcaldessa ha apuntat que ara l'Ajuntament iniciarà la redacció del projecte per tal de determinar les diferents fases de l'execució.
Tortosa obté 1,5 M€ per a la construcció del pavelló esportiu del Rastre
L'alcaldessa Meritxell Roigé remarca que, amb l'esmena negociada pel diputat i exalcalde Ferran Bel, s'iniciarà un projecte que portarà més activitat al barri
ARA A PORTADA
-
-
-
Quim Masferrer a Tivenys, el poble ple de «càmeres» on ha viscut un retrobament molt emotiu Joan Navarro
-
El Govern vol implantar al Baix Ebre una potència de més de 509 MW d'energia fotovoltaica i 1.261 MW d'eòlica Redacció
-
Detingut un home per trencar l'ordre d'allunyament per violència de gènere en un control a l'AP-7 a l'Ametlla de Mar Redacció
Publicat el 26 de novembre de 2021 a les 17:05
Actualitzat el 26 de novembre de 2021 a les 19:30
Et pot interessar
-
Societat
Els estatuts de l'Observatori de l'Ebre es modifiquen per impulsar la recerca i la investigació
-
Societat
En funcionament el nou consultori local de Jesús
-
Societat
Benissanet inaugura el nou centre d'atenció integral a persones grans de l'àmbit rural
-
Societat
Quim Masferrer visita Tivenys aquest dilluns i es retroba amb la Cinteta, una vella coneguda
-
Societat
L'Hospital de Tortosa celebrarà enguany mig segle de vida amb actes lúdics, esportius i culturals
-
Societat
Mel Muria, guardonada amb dues medalles d’or i una d’argent als Premis Internacionals Biolmiel 2025
