Sis productors agraris i ramaders de la Terra Alta rebran assessorament per identificar noves oportunitats de negoci a través de la reorientació de les seues explotacions agràries o ramaderes o iniciant el procés de transformació i venda dels seus productes. La iniciativa forma part del projecte Terra Alta Més, per diversificar el sector agroalimentari de la comarca. Primer es visitarà i es farà una diagnosi de l'explotació i es concretarà una pla d'actuacions amb un predisseny bàsic, un estudi de productivitat, un de necessitats, un cronograma i una valoració econòmica. El Consell Comarcal ha contractat l'empresa Agroassessor Farm Managers, que ja ha fet les primeres visites a les finques i s'ha reunit amb els productors.
La proposta està dirigida a microempreses i a autònoms agraris, amb un màxim de deu treballadors i una facturació inferior a un milió d'euros. S'han seleccionat una explotacions diverses, de cirera, cabrum mixt (intensiu i extensiu), cultiu de bolets, mel i cereals, ametlla, i d'aprofitament del bosc per generar biomassa. Quan es facen totes les visites a les finques, els productors presentaran un projecte a l'empresa assessora i s'iniciarà el procés.
Els sis productors agraris tenen menys de 40 anys i tradició familiar agrària, i s'han interessat sobretot per la comercialització, una oportunitat per "continuar fent de l'activitat agrícola un dels motors de la comarca" amb "alternatives davant les noves tendències productives i de consum". Han estat seleccionats entre catorze aspirants i per això el Consell Comarcal de la Terra Alta els ha demanat que compartisquen "de forma total o parcial" els resultats que obtinguen amb esta iniciativa perquè tinga "més impacte".
El sector agrari i agroalimentari genera més d'un 30% dels llocs de treball de la comarca. El projecte Terra Alta Més, està finançat en un 10% pel Consell Comarcal de la Terra Alta i en un 90% pel Servei d'Ocupació de Catalunya en el marc dels programes de suport al desenvolupament local.
Sis productors agraris i ramaders de la Terra Alta rebran assessorament per identificar noves oportunitats de negoci
El projecte Terra Alta Més, està finançat en un 10% pel Consell Comarcal de la Terra Alta i en un 90% pel Servei d'Ocupació de Catalunya
- Reunió de productors agraris i ramaders de la Terra Alta amb l’empresa Agroassessor Farm Managers, que els ajudarà a diversificar els seus negocis. -
- Cedida
ARA A PORTADA
Publicat el
17 de maig de 2022 a
les 16:56
Actualitzat el
17 de maig de 2022 a les
17:09
Et pot interessar
-
Societat
L’IDECE posa en marxa la campanya de navegació de l’Ebre amb millores en seguretat
-
Societat
El Vaticà envia el sacerdot tortosí Jordi Bertomeu a reparar les víctimes del Sodalici al Perú
-
Societat
La línia pediàtrica de Tortosa fomenta la lectura a les sales d’espera per reduir l’ús de pantalles
-
Societat
Obres i talls de trànsit durant deu dies a la carretera entre la Galera i la Miliana
-
Societat
El castell de Móra d'Ebre reobre amb nova oferta turística i patrimonial
-
Societat
La Diputació de Tarragona ultima la Via Verda de la Val de Zafán entre Roquetes i la Ràpita
