
Imatge corresponent a la missió comercial a Guinea Equatorial organitzada per la Cambra. Foto: Cambra
Deu empreses de diferents sectors, entre elles sis de les Terres de l’Ebre, han participat a Guinea Equatorial en la primera de les cinc missions comercials que la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Tortosa té previst organitzar enguany, segons el Pla d’Actuació presentat fa unes setmanes. En esta missió, que s’ha desenvolupat entre el 24 i el 29 de gener, hi ha pres part principalment empreses d’alimentació (Hortofructícula, productes congelats, begudes, avicultura ...), entre elles per primer cop també una empresa especialitzada en el sector Gourmet, altres empreses de transport i logística, cosmètica i instal·lacions (tant per obra pública, com industrial).
La missió es va desenvolupar entre la capital del país, Malabo (Illa de Bioko), i la ciutat peninsular de Bata, on les activitats industrials estan creixent a millor ritme i amb un dels principals ports de contenidors de l’Àfrica Central.
El president de la Cambra, José Mª Chavarría, que va encapçalar la missió, ha destacat “ el gran èxit i satisfacció per part de les empreses pels contactes duts a terme”. La Cambra, ha apuntat, té una gran experiència en este mercat i això comporta sobretot “que els empresaris que hi van per primera vegada es troben des de el primer dia amb una agenda d’importadors amb un tracte molt directe i per tant amb una gran probabilitatde tancar operacions”.
La Cambra de Tortosa està acabant d’organitzar la propera Missió Comercial, que tindrà lloc del 5 al 11 de març a Aràbia Saudita, de moment amb la participació de 6 empreses que mantindran contactes amb importadors i distribuïdors de tot el país, d’on visitaran les ciutats de Riayadh, Jedahh i Damman. Hi aniran acompanyades de Xavier Mompel, responsable de l’àrea de Comerç Exterior de la Cambra i del consultor especialitzat en Mercat Àrabs Javier Garcia.
La Cambra va signar l’any passat un conveni de col·laboració amb una consultora Saudita que també donarà cobertura al destí.
“Estes missions són el resultat dels programes d’acompanyament que la Cambra està efectuant amb les empreses de la demarcació i que van des de l’orientació, formació i promoció per acabar adaptant el producte i que tinga la millor acceptació, amb garanties de comercialització al mercat prioritzat”, aforma Francesc Minguell, gerent de la Cambra i responsable-coordinador del programa.