Sis comarques en avís per temps violent, especialment a la Terra Alta

Dilluns a la tarda de ruixats i xàfecs acompanyats de pedra i ratxes de vent superior als 25m/seg, segons el Meteocat

Publicat el 19 de maig de 2025 a les 15:24
Actualitzat el 19 de maig de 2025 a les 15:31

El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ha emès este migdia un avís per temps violent que en les properes hores preveu un perill màxim a la Terra Alta i un perill alt al Baix Ebre, la Ribera d’Ebre, el Priorat (pel que fa a les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona), i les Garrigues i el Segrià, a Lleida.

Segons les previsions, esta tarda s'iniciaran ruixats i xàfecs al terç oest del país, que progressivament es desplaçaran a altres punts de la meitat oest; seran d'intensitat entre feble i moderada, si bé localment podran ser forts, sobretot a punts del quadrant nord-occidental i prelitoral sud.

A més, sovint aniran acompanyats de tempesta i localment de pedra. La quantitat de precipitació acumulada serà entre minsa i poc abundant, localment abundant.

En el cas de les sis comarques en avís per temps violent, podria caure pedra de més de 2 centímetres de diàmetre i també es poden registrar ratxes de vent superior als 25 m/s. Les tempestes poden anar acompanyades d’esclafits i tornados o mànegues.

Així ho recull l'última actualització del Meteocat, que ja al matí havia previst un segon tram del dia marcat per les pluges amb una alerta a mig país que també deixa sis comarques en el nivell taronja de perill. Protecció Civil també ha activat l'alerta del Pla Inuncat contra inundacions.

 

Escull Aguaita com la teva font preferida de Google