El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ha emès este migdia un avís per temps violent que en les properes hores preveu un perill màxim a la Terra Alta i un perill alt al Baix Ebre, la Ribera d’Ebre, el Priorat (pel que fa a les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona), i les Garrigues i el Segrià, a Lleida.
Segons les previsions, esta tarda s'iniciaran ruixats i xàfecs al terç oest del país, que progressivament es desplaçaran a altres punts de la meitat oest; seran d'intensitat entre feble i moderada, si bé localment podran ser forts, sobretot a punts del quadrant nord-occidental i prelitoral sud.
El Servei Meteorològic de Catalunya emet avís per temps violent (#avisosSMP)
— Meteocat (@meteocat) May 19, 2025
Dl. 14:22 h - 16:22 h.
Possibilitat de pedra de diàmetre > 2 cm, ratxes de vent > 25 m/s, esclafits i/o tornados o mànegues.
Grau de perill màx. 🔴 6/6
Hora local (h) = TU+2 pic.twitter.com/M2DQE7EJIP
A més, sovint aniran acompanyats de tempesta i localment de pedra. La quantitat de precipitació acumulada serà entre minsa i poc abundant, localment abundant.
En el cas de les sis comarques en avís per temps violent, podria caure pedra de més de 2 centímetres de diàmetre i també es poden registrar ratxes de vent superior als 25 m/s. Les tempestes poden anar acompanyades d’esclafits i tornados o mànegues.
Així ho recull l'última actualització del Meteocat, que ja al matí havia previst un segon tram del dia marcat per les pluges amb una alerta a mig país que també deixa sis comarques en el nivell taronja de perill. Protecció Civil també ha activat l'alerta del Pla Inuncat contra inundacions.