Sercosa busca el suport d'entitats ebrenques per construir tres centrals hidroelèctriques
L'empresa retreu a la PDE la seva oposició i adverteix que es planteja renunciar a la inversió de 125 MEUR
ARA A PORTADA
Publicat el
10 de desembre de 2021 a
les 18:54
Actualitzat el
10 de desembre de 2021 a les
18:57
L'empresa catalana Sercosa ha obert una ronda de contactes amb entitats de les Terres de l'Ebre amb l'objectiu de captar suports per al seu projecte de construcció de tres centrals hidroelèctriques al tram final del riu. La companyia ha lamentat que la Plataforma en Defensa de l'Ebre (PDE) hagi mostrat públicament la seva oposició a la iniciativa i ha advertit que es planteja renunciar a la inversió de 125 milions d'euros si no aconsegueix una adhesió majoritària del territori. A la vegada, han emès un comunicat instant la PDE a esclarir el seu posicionament mitjançant una votació assembleària i li ha retret al seu portaveu, Manolo Tomàs, que hagi manifestat el seu posicionament abans de la presentació de l'estudi ambiental.
L'empresa sosté que els projectes són sostenibles i no tenen una afectació negativa per al riu Ebre, ja que asseguren que les assuts que acompanyen les centrals hidroelèctriques no representen cap obstacle per als sediments del riu i ha posat com a exemple les assuts de Xerta, Ascó i Flix.
Sercosa ha reconegut, però, que sense el suport de la PDE "difícilment" es podria tirar endavant la proposta que plantegen. Reiteren que el projecte es va iniciar l'any 1997 i té tots els tràmits fets, però està al calaix de la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE).
Davant d'aquest context, la companyia ha demanat una anàlisi "rigorosa i sense prejudicis" sobre el projecte de tres centrals hidroelèctriques que segons els seus càlculs, donaria feina a 850 persones en el període 2022-2025, abastiria energèticament a 72.000 famílies i representaria "un revulsiu econòmic de primer ordre" al conjunt de les Terres de l'Ebre.
Et pot interessar
-
Societat
Amposta programa tallers, conferències i xerrades per celebrar les V Jornades de Cultura Menstrual
-
Societat
El COPATE inicia els tractaments de control del mosquit al delta de l’Ebre
-
Societat
Roquetes commemora el Dia Mundial contra l’LGTBI-fòbia amb l’Unicorns Party XXL
-
Societat
El Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre i la URV impulsen formació pràctica universitària al CoEbreLab
-
Societat
El Consell Comarcal del Baix Ebre alerta de l’augment de la complexitat dels conflictes de consum
-
Societat
Avancen les obres de millora de la T-324 amb l’eixamplament del pont sobre el riu Sec
