Sercosa busca el suport d'entitats ebrenques per construir tres centrals hidroelèctriques
L'empresa retreu a la PDE la seva oposició i adverteix que es planteja renunciar a la inversió de 125 MEUR
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de desembre de 2021 a les 18:54
Actualitzat el 10 de desembre de 2021 a les 18:57
L'empresa catalana Sercosa ha obert una ronda de contactes amb entitats de les Terres de l'Ebre amb l'objectiu de captar suports per al seu projecte de construcció de tres centrals hidroelèctriques al tram final del riu. La companyia ha lamentat que la Plataforma en Defensa de l'Ebre (PDE) hagi mostrat públicament la seva oposició a la iniciativa i ha advertit que es planteja renunciar a la inversió de 125 milions d'euros si no aconsegueix una adhesió majoritària del territori. A la vegada, han emès un comunicat instant la PDE a esclarir el seu posicionament mitjançant una votació assembleària i li ha retret al seu portaveu, Manolo Tomàs, que hagi manifestat el seu posicionament abans de la presentació de l'estudi ambiental.
L'empresa sosté que els projectes són sostenibles i no tenen una afectació negativa per al riu Ebre, ja que asseguren que les assuts que acompanyen les centrals hidroelèctriques no representen cap obstacle per als sediments del riu i ha posat com a exemple les assuts de Xerta, Ascó i Flix.
Sercosa ha reconegut, però, que sense el suport de la PDE "difícilment" es podria tirar endavant la proposta que plantegen. Reiteren que el projecte es va iniciar l'any 1997 i té tots els tràmits fets, però està al calaix de la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE).
Davant d'aquest context, la companyia ha demanat una anàlisi "rigorosa i sense prejudicis" sobre el projecte de tres centrals hidroelèctriques que segons els seus càlculs, donaria feina a 850 persones en el període 2022-2025, abastiria energèticament a 72.000 famílies i representaria "un revulsiu econòmic de primer ordre" al conjunt de les Terres de l'Ebre.
Et pot interessar
-
Societat
L'IDECE i el CERM alliberen 44 esturions al riu Ebre per recuperar l'espècie
-
Societat
Trens Dignes tallarà dissabte la rotonda d'accés a l'AP7 a l'Aldea per exigir millores a les Terres de l'Ebre
-
Societat
Tortosa destina més de 93.000 euros a l'adequació del pavelló firal de Remolins i el Parc de la Fira
-
Societat
La Ràpita renova el parc mòbil amb l'adquisició de set vehicles elèctrics
-
Societat
Amposta engega el Pla de Foment de la Lectura per impulsar l’hàbit lector
-
Societat
Roquetes tanca la Fira de Nadal amb una injecció econòmica al comerç local superior als 30.000 euros
