La festa i diada de Sant Jordi se celebrarà enguany tot i la crisi del coronavirus. El Gremi de Floristes i la Cambra de Llibreters han arribat a un acord per a establir una data alternativa: el 23 de juliol. La intenció dels dos grups era aconseguir trobar un dia que fos "abans de les vacances d'estiu" i han acabat certificant el penúltim dijous del mes de juliol.
Les editorials independents combaten com poden la crisi
Per intentar evitar que la catàstrofe siga major, un total de 37 editorials independents han fet una crida conjunta als lectors per comprar llibres per internet. Asseguren que és l'únic "tallafocs" possible per una "catàstrofe anunciada" per al sector.
Sota el lema #DesconfinemElsLlibres, editorials com Alrevés, Fonoll, L'Altra, Raig Verd, Les Hores, Edicions de 1984 o Males Herbes asseguren que enguany, "més que mai", necessiten la compra de llibres. "Els editors independents no posseïm distribuïdores ni tenim força comercial per oferir tractes preferencials a les llibreries, com sí que han fet els grups Planeta i Penguin", afirmen en un comunicat enviat este dimarts.
Les editorials independents conviden a visitar les diferents plataformes possibles per comprar llibres, des de les grans botigues per internet, llibreries independents preocupades pel risc sanitari, plataformes col·lectives com Libelista o Llibreries Obertes, i fins parades virtuals de Sant Jordi. "Visiteu-les i rumieu quin sistema de compra voleu defensar en temps d'epidèmia: això és decisió i responsabilitat vostra. Nosaltres us demanem una cosa —no diferiu la compra", sostenen.
Els editors assenyalen que si es compren llibres, els lectors "potser no impediran que la resposta política a l'epidèmia mati molts projectes literaris", "però sí que limitaran els estralls". L'epidèmia del coronavirus fa "perillar" l'ecosistema i ha interromput l'activitat del sector en "l'època de la gran collita". "Este Sant Jordi sense taules al carrer, compreu llibres. Tants com us ho permeta la butxaca", demanen.
Els signants del manifest són: Adesiara, AdiA, Afers, Alrevés, Angle, Arcàdia, Bindi Books, Birabiro, Cafè central, Club Editor, Cossetània, Edicions de 1984, Edicions del Periscopi, Edicions Sidillà, El Gall Editor, Eumo, Fonoll, Godall Edicions, Karwàn, La Ela geminada, LaBreu, L'Altra, L'Avenç, Les Hores, Lleonard Muntaner, Mai més, Males Herbes, Mosaics Llibres, Pol·len Edicions, Poncianes, Quid Pro Quo, Raig Verd, Saldonar, Sembra Llibres, Símbol Editors, Tigre de Paper, Viena Edicions.
[noticia]17437[/noticia] [noticia]17438[/noticia] [noticia]17353[/noticia] [noticia]17301[/noticia] [noticia]17351[/noticia] [noticia]17352[/noticia] [noticia]17370[/noticia]
Sant Jordi ja té nova data: el 23 de juliol
L'acord entre la Cambra del Llibre i el Gremi de Floristes permetrà celebrar la festivitat abans de les vacances d'estiu de molts treballadors
- Ambient de Sant Jordi a Barcelona. -
- Bernat Cedó.
ARA A PORTADA
Publicat el
14 d’abril de 2020 a
les 19:21
Actualitzat el
14 d’abril de 2020 a les
19:24
Et pot interessar
-
Societat
La Reserva de la Biosfera de les Terres de l'Ebre defineix les bases del seu futur model
-
Societat
Les Jornades Gastronòmiques del Llagostí arriben este divendres a les Cases d'Alcanar
-
Societat
Amposta inverteix mig milió d’euros en la millora de camins de la zona de secà
-
Societat
La 25a Piraguada de la PDE reivindica el salt generacional en la defensa del riu Ebre
-
Societat
El pla funcional del nou hospital universitari de les Terres de l'Ebre, adjudicat per 240.000 euros
-
Societat
Deltebre celebrarà els 50 anys amb una mirada a la memòria, la identitat i el futur
