El secretari de Salut Pública, Josep Maria Argimon, ha insistit este dijous que l'objectiu de la Generalitat és evitar "a tota costa" decretar el confinament. Argimon ha recordat que el Govern només preveu ordenar aquesta mesura si la situació epidemiològica amenaça amb col·lapsar els hospitals. Un extrem al qual encara no s'ha arribat, segons Salut.
Argimon ha reconegut que la pressió ha augmentat en l'atenció primària però que s'han reduït els diagnòstics. Així, en la darrera setmana s'han passat de 8.000 a 12.000 casos sospitosos als CAP. En canvi, els casos diagnosticats han anat a la baixa i han passat de 1.318 a 1.183 en els últims set dies.
El director del Servei Català de la Salut, Adrià Comella, ha advertit que les xifres de pressió assistencial anticipen "futurs problemes" als CAP però ha assegurat que l'increment de pacients registrat és inferior a l'esperat.
El coordinador de la unitat de seguiment del Covid-19 a Catalunya, Jacobo Mendioroz, ha posat com a exemple de gestió els brots a Lleida i a la comarca del Segrià, en relació a la possibilitat de prendre mesures sense arribar al confinament total. "El fantasma del confinament gairebé el podem deixar enrere si som responsables", ha dit, apel·lant a la responsabilitat individual.
També apel·lant al comportament de la ciutadania, Argimon ha alertat de brots en punts d'afluència turística i ha demanat a la població que mantingui les mesures de distanciament, ús de la mascareta i higiene de mans encara que estigui de vacances en un altre municipi.
Ara Salut posa el focus territorial en els brots a Figueres, Amposta i Castelldefels. En el cas d'Amposta s'està fent un cribatge de 700 persones d'un mateix entorn laboral, però en el cas de la capital empordanesa Salut reconeix que està sent "difícil" trobar tots els casos positius i els seus contactes. "No hem pogut agrupar-los i fer-los els tests", ha dit el coordinador de la unitat de seguiment del Covid-19 a Catalunya, Jacobo Mendioroz.
En paral·lel, Barcelona, l'Hospitalet de Llobregat, Sant Adrià de Besòs i Esplugues de Llobregat han rebaixat la taxa de contagis per persona.
[noticiadiari]2/206652[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/206416[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201967[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/206350[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/206306[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/205332[/noticiadiari]
Salut defensa evitar el confinament «a tota costa» i posa el focus en brots com el d'Amposta
Societat
El Departament vigila ara Figueres, Amposta i Castelldefels pels brots de coronavirus
- Gent amb mascareta al centre de Barcelona. -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
Medi ambient Anellades 400 cries de flamenc del miler que han nascut enguany al delta de l'Ebre Redacció
-
-
Economia Les Terres de l'Ebre tanquen el 2025 amb el creixement demogràfic més alt dels últims anys Redacció
-
Política Els pressupostos de Territori preveuen 80 milions d'euros per a les Terres de l'Ebre Redacció
-
Publicat el
30 de juliol de 2020 a
les 19:30
Actualitzat el
30 de juliol de 2020 a les
19:34
Et pot interessar
-
Societat
Tortosa avança la Gran Desfilada de la Festa del Renaixement per la final del Mundial
-
Societat
L'Ajuntament de Freginals denuncia l'abocament de residus domèstics en zones no habilitades
-
Societat
L’Hospital Comarcal d’Amposta fa efectiva la paga d’objectius als professionals del centre
-
Societat El jurat popular declara culpable un dels acusats del crim de l'home trobat al riu Ebre i encobridor l'altre
-
Societat
La Ribera d'Ebre forma monitors i vetlladors per detectar i prevenir les violències masclistes i LGBTI-fòbiques
-
Societat
El CAP Roquetes provarà una nova tècnica de microextracció sanguínia més confortable per als pacients
