ACTUALITZACIÓ 19.30 HORES : Reobertes l'AP-7 i l'A-7 després de la calamarsada
L'AP-7 i l'A-7 han quedat reobertes a Altafulla després de la forta calamarsada que ha caigut a la zona este dilluns a primera hora de la tarda i que ha obligat a interrompre la circulació, segons Protecció Civil. L'acumulació de precipitació a la via ha fet que haguessen d'actuar les màquines llevaneu de la concessionària i del Ministeri de Foment després que la circulació fes impossible circular-hi, també a l'N-340 durant uns minuts, i fins i tot es produïssin alguns accidents lleus. En estos punts, però, es produeixen llargues retencions.
INFORMACIÓ 18.30 HORES : Tallades l'AP-7 i l'A-7 a Altafulla
Una forta calamarsada obligat a tallar este dilluns a la tarda l'autopista AP-7 i l'A-7, al seu pas per Altafulla, mentre que causa tres quilòmetres de retencions a l'N-340 en els dos sentits de la marxa. Per apartar la calamarsa, s'han activat les màquines llevaneus per netejar la calçada. A més, a l'A-7 s'han produït petits accidents, on alguns conductors han perdut el control del vehicle. La pedra pot seguir caient al llarg de la tarda al litoral tarragoní i per això també es demana extremar la precaució. D'altra banda, la C-25 s'ha tallat a Sant Julià de Vilatorta (Osona) per l'acumulació de neu i un accident, segons informa Protecció Civil.
En situacions de presència de pedra o neu, el Servei Català de Trànsit i els Mossos d'Esquadra demanen circular per la dreta, evitar avançar els altres vehicles i dixar espai a les màquines llevaneus i els vehicles de Protecció Civil.
La neu també es comença a veure en alguns punts del Prepirineu i l'interior del quadrant nord-est, com Berga, Sant Quirze de Besora o Espinelves, segons el Servei Meteorològic de Catalunya. De moment, no es produeixen afectacions viàries en aquests punts i només hi ha carretera tallada –la BV-4024- de Bagà a Coll de Pal i es necessiten cadenes a la BV-4031 a Castellar de n'Hug, la C-142b a Naut Aran i a la C-28, a Alt Àneu.
D'acord amb el Servei Meteorològic de Catalunya, per a esta tarda i nit s'esperen nevades a cotes baixes del sector central del litoral i prelitoral i fins a la Selva i també en alguns punts de la Catalunya Central i, fins i tot, la comarca de la Segarra. Per sobre dels 500 metres es podrien acumular més de 2 centímetres de neu i la cota de neu pot baixar de forma local fins als 300 metres al final del dia sobretot al litoral i prelitoral central i en punts del Bages, Anoia i Moianès.
Per la seua banda, Protecció Civil també manté activada la prealerta del pla Neucat. Les acumulacions de neu més destacades seran en zones de muntanya i les precipitacions puntualment també podran caure en forma de neu granulada.
Reobertes l'AP-7 i l'A-7 després del tall per una forta calamarsada
Llargues retencions, que afecten també a l'N-340
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de febrer de 2018 a les 18:46
Actualitzat el 12 de febrer de 2018 a les 19:33
Et pot interessar
-
Societat José Luis Arín confia en un pontificat de Lleó XIV continuista però amb una empremta pròpia
-
Societat «Ràpita Olé»: Un dia de germanor, alegria i flamenc a La Ràpita
-
Societat El de Tortosa és l’únic bisbat català que ha enviat un Papa a Roma
-
Societat Tortosa acull el segon Festival de Tunes de les Terres de l’Ebre
-
Societat Les Terres de l’Ebre sumen una nova platja amb Bandera Blava i ja en tenen nou el 2025
-
Societat Tortosa homenatjarà Federico Mayor Zaragoza el 15 de maig