La millora de la Via Verda als municipis de Roquetes, Tortosa, Amposta i La Ràpita centra un dels dos projectes turístics que la Diputació de Tarragona presenta directament als fons europeus Next Generation. La presidenta del Patronat de Turisme de la institució, Meritxell Roigé, n'ha presentat els detalls aquest dimarts al matí en un acte al Pont Roig de Tortosa, un dels indrets per on actualment transcorre aquest itinerari verd. La Via Verda segueix el traçat de l'antiga via fèrria de la Val de Zafán que antigament unia l'Aragó amb el Mediterrani. A la presentació han assistit els alcaldes dels quatre municipis on es durà a terme la millora.
El projecte, creat en col·laboració amb els ajuntaments de Tortosa, Roquetes, Amposta i Sant Carles de la Ràpita, preveu l'ampliació de la Via Verda entre aquests municipis del Baix Ebre i el Montsià (23,74 km), amb un pressupost de 6,3 M€. L'objectiu general del projecte és incrementar el valor afegit de la Via Verda del Val de Zafán, reforçant la seva capacitat competitiva amb el desenvolupament dels trams d'enllaç pendents fins al Delta de l'Ebre. En aquest sentit, Meritxell Roigé ha assenyalat que "és un projecte que uneix dos parcs naturals -els Ports i el Delta de l'Ebre-, amb el qual es busca aconseguir un recurs que pugui ser promocionat en mercats internacionals i fer créixer el nombre d’empreses que se’n poden beneficar, tot promovent una proposta sostenible".
En concret, es plantegen nous trams ciclables entre Tortosa i Sant Carles de la Ràpita; l'execució del projecte de millora de la mobilitat a l’entorn urbà d’Amposta i del projecte per al desplegament de la fibra òptica; la senyalització intel·ligent i la sensòrica al llarg dels nous trams, i la millora de l’accessibilitat per l’eliminació de les barreres a la N-340, AP-7 i la C-12.
Projecte per a estendre la Via Verda entre Tortosa, Amposta i la Ràpita
La Diputació impulsa la competitivitat de la Via Verda amb millores al traçat finançades amb fons europeus Next Generation

ARA A PORTADA
Publicat el 28 de setembre de 2021 a les 19:05
Actualitzat el 28 de setembre de 2021 a les 19:11
Et pot interessar
-
Societat La PDE es reactiva i exigeix cabals ecològics reals per a llacunes i badies del Delta
-
Societat El Govern creu que el Club Nàutic de les Cases es va «equivocar» no optant al concurs per gestionar el port esportiu
-
Societat Les Terres de l'Ebre s'integraran a l'ATM del Camp de Tarragona al gener
-
Societat L’Institut Dertosa es paralitza: «No podem tancar el curs ni preparar el vinent amb garanties»
-
Societat Part del professorat de l’Institut Dertosa «planta» la directora accidental en un claustre extraordinari
-
Societat Un nou creuer tria el port de la Ràpita per fer un fondeig tècnic abans de la inauguració