Hydra, el primer congrés de la transició energètica a Tarragona, s’estrena a Móra la Nova els propers 10 i 11 de juny. L’Ajuntament de Móra la Nova i el Grup de Gestors Energètics impulsen la primera edició d’este esdeveniment, que té com a objectiu "analitzar, debatre i donar eines per a la definició d’un nou model energètic a la província de Tarragona", segons la nota de premsa que han emés els organitzadors. En un moment on la Ribera d’Ebre i altres comarques tarragonines necessiten una reconversió del model, Hydra abordarà les possibilitats de la transició energètica en clau de sostenibilitat, però també de competitivitat industrial per revitalitzar el conjunt del territori.
Tarragona és, actualment, responsable de més del 50% de la producció d’energia de Catalunya. És així com, la transició energètica es contempla com una oportunitat perquè hi haja un equilibri territorial a Catalunya quant a la producció d’energia. "Parlar de la transició energètica de Tarragona ens portarà a analitzar i replantejar el model energètic de tot el país", afirma l'organització.
Analitzar, debatre i donar eines per definir un nou model energètic
El congrés tindrà lloc al casal municipal de Móra la Nova. La sessió de matí del divendres 10 de juny generarà debat entorn una de les grans qüestions que cal resoldre: quin és el model energètic que Catalunya necessita?. Es tractarà a partir de la descarbonització, la implementació de les energies renovables i la producció d’hidrogen. La segona part, molt més específica, tractarà com optimitzar els recursos energètics en el sector industrial i agrícola.
Quan a la sessió de tarda, abordarà l’eficiència energètica en el comerç, la indústria i en l’àmbit domèstic, i també el paper essencial de la mobilitat en la definició del model de la transició energètica.
El dissabte s’oferiran una sèrie d’activitats de caràcter lúdic organitzades per l’Ajuntament de Móra la Nova, adreçades al públic general que permetran conèixer l’entorn natural i en definitiva la potencialitat del territori alhora que conscienciar a la ciutadania per tal que siga part activa del compromís mediambiental.
Móra la Nova acollirà els dies 10 i 11 de juny el Congrés de la Transició Energètica a Catalunya
Societat
Hydra abordarà les possibilitats de la transició energètica en clau de sostenibilitat però també de competitivitat industrial
ARA A PORTADA
-
Societat La Ràpita, Deltebre i l’Aldea incorporen un sistema per anticipar els efectes dels temporals i millorar la resposta Joan Navarro
-
Economia «No volem tornar a perdre un llençol»: l’Ebre reclama una estació intermodal al corredor mediterrani ACN
-
Societat El futur Hospital Universitari de les Terres de l’Ebre, declarat projecte estratègic de país Joan Navarro
-
-
Publicat el
25 de maig de 2022 a
les 17:02
Actualitzat el
25 de maig de 2022 a les
17:20
Et pot interessar
-
Societat
Tortosa prepara una segona fase per fer visitable el fortí de Bonet
-
Societat
La zona esportiva de l’Ametlla de Mar estrenarà il·luminació, fotovoltaica i millores en la depuració
-
Societat
Flix rehabilita el Mas de les Cigonyes de Sebes per reforçar les activitats de formació i investigació
-
Societat
Els Bombers reforcen l’autoprotecció davant d’incendis forestals als habitatges dels Ports
-
Societat
El Delta Birding Festival creix un 10% i registra prop de 5.000 visites en la dotzena edició
-
Societat
En marxa la construcció de la nova deixalleria de Flix
