Missatges contra la independència i a favor del franquisme i de la unitat d'Espanya. Estos són els grafits que han aparegut, este cap de setmana, al monòlit d'homenatge a Franco que hi ha al turó del Coll del Moro, a Gandesa. Des del Consorci Memorial dels Espais de la Batalla de l'Ebre han explicat que, periòdicament, han de suportar atacs d'este tipus. David Tormo, que n'és coordinador tècnic, ha dit que només es podrien evitar amb una "vigilància intensiva de l'espai, econòmicament inviable", o bé "tancant l'accés lliure al públic". Recentment també ha sigut objecte d'actes vandàlics el mur memorial de la Cota 705, a la serra de Pàndols, un altre dels espais històrics clau de la batalla.
Tot i que ara, segons ha assegurat Tormo, feia temps que no es produïen atacs vandàlics, en pocs dies ja se n'han registrat un parell. El primer va ser a mitjan mes de febrer al mur memorial de la Cota 705, a la serra de Pàndols, on uns brètols van arrancar unes plaques en record del general Líster i els militants de la UGT morts en combat durant la Batalla de l'Ebre. L'últim, este mateix cap de setmana al monument franquista que hi ha al Coll del Moro. Es tracta d'un monòlit d'homenatge a Franco que va fer instal·lar la Diputació de Tarragona el 1953 amb motiu del 15è aniversari de la Batalla de l'Ebre.
Des del Consorci Memorial dels Espais de la Batalla de l'Ebre, el seu coordinador tècnic, David Tormo, ha explicat que poca cosa poden fer per combatre este tipus d'atacs. "A banda de la vigilància intensiva de l'espai, econòmicament inviable", ha dit, l'única manera de fer-hi front seria "tancant-los a l'accés lliure del públic, però perdrien una part de la seva idiosincràsia i de l'entitat que se'ls va voler donar". "Malauradament, sempre hi ha grups o individus que utilitzen els espais de memòria per fer les seues reivindicacions polítiques", ha finalitzat Tormo.
Missatges falangistes al monòlit de Franco a Gandesa
Es tracta del monòlit d'homenatge a Franco que hi ha al turó del Coll del Moro | Fa pocs dies el mur memorial de la Cota 705, un altre dels indrets històrics, també va ser objecte d'un acte vandàlic

ARA A PORTADA
-
Continua el judici a les autoescoles Roquetes-Temple de Tortosa: declaren dos mossos i un detectiu Redacció
-
Arrenca el judici pel frau als exàmens del carnet de conduir de les autoescoles Roquetes-Temple de Tortosa Redacció
-
Qui és Ada Lluch, la jove de Tortosa convertida en influencer de la ultradreta a escala mundial? Víctor Rodrigo
-
-
Publicat el 23 de febrer de 2014 a les 15:35
Et pot interessar
-
Societat Els casos de salut mental infantil i juvenil creixen un 21% a l’Ebre des de la pandèmia
-
Societat Tortosa arrenca el curs a les dos primeres llars d'infants públiques de la ciutat
-
Societat 15 de setembre : un quart de segle amb el nus al pit
-
Societat HIFE engega un concurs fotogràfic per la Setmana Europea de la Mobilitat
-
Societat Ordeig reclama unitat per donar valor als productes del territori a la Festa de la Sega de l’Arròs a Deltebre
-
Societat La línia ferroviària R15 quedarà tancada dos dies per obres