L'Ajuntament de Móra d'Ebre està tirant endavant una actuació per a la millora de la finca de propietat municipal coneguda amb el nom de l'Illa de Saurí, "una intervenció molt orgànica i poc agressiva, sense gairebé afectació de l'entorn natural de l'indret", segons explicat el consistori en un comunicat. L'objectiu consistix a dotar de serveis este espai natural per tal de fomentar-ne les visites par part del veïnat.
En concret, es perfilaran els camins existents i se n'obriran dos de nous, un de paral·lel al límit de la carretera i un de central entre els dos camins existents. També es preveu fer una gran plantació d'arbres de ribera amb prop de 250 unitats entre moreres, freixes, lledoners i pollancres, complementada amb la plantada d'unes 200 unitats de lavandes i romanís per tal de dotar l'espai d'un bosc de ribera com el que ja existix a la zona de l'Aubadera.
Finalment, s'hi instal·larà la il·luminació i el mobiliari urbà, bancs, papereres per tal de facilitar l'ús de l'espai com a un circuit saludable, on es pugue passejar i realitzar activitats esportives. També s'hi ubicaran taules de pícnic de fusta prop de l'edifici que es troba al bell mig de la finca per incentivar l'apropament de la ciutadania a l'espai.
Pel que fa a l'edifici existent, la present actuació només en preveu la recuperació exterior i resta pendent la definició de l'ús que tindrà.
L'Illa de Saurí de Móra d'Ebre tindrà una àrea de pícnic i un circuit saludable
Societat
L'objectiu és dotar de serveis este espai natural per tal de fomentar-ne les visites par part del veïnat
ARA A PORTADA
-
-
Medi ambient Un pont astronòmic de 121 anys: l’Observatori de l’Ebre apunta a l’eclipsi amb sis telescopis Sílvia Berbís Morelló
-
Terra Còctel d'avisos del Meteocat fins a l'eclipsi: tempestes, calor nocturna i màximes disparades Arnau Urgell i Vidal
-
-
Terra Com canvia temperatura i humitat en un eclipsi? El Meteocat enviarà tres globus sonda Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
07 de febrer de 2017 a
les 16:51
Actualitzat el
07 de febrer de 2017 a les
17:29
Et pot interessar
-
Societat
L'Ajuntament de Tortosa amplia el termini de les obres de l'aparcament dels terrenys de Renfe per la calor
-
Societat
Els turistes accepten limitar l’accés en cotxe al Delta si és per protegir l’espai natural
-
Societat
La calor extrema mata el musclo al delta de l'Ebre: un 20% menys de producció
-
Societat Dalmau reivindica la candidatura “guanyadora” de Móra la Nova per convertir Catalunya en “un referent” en IA
-
Societat
El català de la Franja i un concurs de cantautors, protagonistes del segon Festival Posa-hi Tu l'Accent
-
Societat
Surten a concurs les obres dels dos projectes per transformar la façana fluvial de Tortosa
