Els apartaments turístics del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre tanquen un any de recuperació "complicat", però "positiu" perquè venien "de la pitjor crisi de la història" del sector. Les pernoctacions des del gener i fins a l'octubre han disminuït un 4,4% respecte al 2019. L'Associació d'Apartaments Turístics (AAT) representa actualment unes 25.000 places. Joan Calvet, president de l'entitat, ha assenyalat que "s'ha trobat a faltar" el turisme rus i també britànic, però el mercat nacional que va descobrir la zona durant la pandèmia ha tornat enguany per passar les vacances en un apartament. El sector alerta que el 2023 és un any "incert" per la pujada de costos i subministraments energètics.
"Un bon estiu i una bona tardor" han permès refer-se al sector dels apartaments i habitatges d'ús turístics de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre. Segons dades de gener a octubre, del Tourism Data System de l'Observatori de Turisme del Departament d'Innovació Turística d'Eurecat, s'hi han fet 2.145.814 pernoctacions, un 4,4% menys respecte al mateix període del 2019.
Al juliol es van fer 525.439 pernoctacions, un 5,5% més de les 497.975 de l'any 2019 i la taxa d'ocupació sobre places en oferta va arribar al 72,7% (64,5% a juliol 2019). En canvi, a l'agost es va produir una davallada de pernoctacions del 2,19%, amb 599.310 (612.447 l'agost del 2019), però la taxa d'ocupació sobre places en oferta va millorar, amb un 83,6%, cinc punts més que el 78,9% de l'agost de fa tres anys.
A més de la rendibilitat de les empreses que es veurà afectada per l'augment de costos, al sector dels apartaments turístics també els preocupa que les famílies tenen "més despeses" i opten per "reduir les seues vacances durant l'any vinent".
Les pernoctacions als apartaments turístics de Tarragona i l'Ebre disminuïxen un 4,4% respecte del 2019
El sector preveu un 2023 "incert" per l'augment de costos i subministraments
ARA A PORTADA
-
-
Les nuclears d'Ascó i Vandellòs van produir el 58,8% de l'energia generada a Catalunya l'any 2025 Redacció
-
La CHE, 100 anys d'una gestió de l'Ebre «allunyada i encarcarada» en ple impacte del canvi climàtic A. Lluís
-
-
El Pla de Rodalies 2026-2030 ignora les línies de l’Ebre i Tarragona, segons plataformes d’usuaris Redacció
Publicat el
22 de desembre de 2022 a
les 17:02
Actualitzat el
22 de desembre de 2022 a les
17:06
Et pot interessar
-
Societat
L’IDECE i l’Aube promouen tallers a les escoles per mantenir vius els mosaics agraris
-
Societat
Tortosa impulsa un nou joc interactiu de misteri per a la promoció turística
-
Societat
El nou Centre d'Atenció Primària de Móra d'Ebre agafa forma
-
Societat
El vaixell elèctric La Perla d'Amposta tanca el seu primer any amb 6.500 passatgers
-
Societat
El Govern inverteix prop de 12 milions en la millora del ferm de la xarxa viària de l'Ebre i Tarragona
-
Societat
L’Institut Terra Alta es quedarà amb dues línies de 1r d’ESO i ràtios al límit legal el curs vinent
