La consellera de Salut, Alba Vergés, ha signat amb el Consell de Col·legis d'Infermeres de Catalunya el conveni final perquè les infermeres pugin prescriure a partir d'ara alguns medicaments i productes sanitaris. Vergés ha firmat l'acord que permet posar en marxa l'emissió del certificat digital necessari perquè els infermers acreditats accedeixin al Sistema Integrat de Recepta Electrònica del CatSalut (SIRE).
D'aquesta manera, els professionals de la infermeria podran signar l'ordre de dispensació electrònica que emetin. El conveni estableix que els col·legis professionals seran els emissors d'aquests certificats digitals, en els quals hi constarà informació d'identificació de cada infermera o infermer.
Es detallarà el seu nom i cognoms, el NIF, el número de col·legiació, la professió, l'especialitat infermera en cas de tenir-la, el tipus d'acreditació (generalista o especialista), el número identificador del certificat i l'adreça de correu electrònic. Es tracta d'una targeta identificativa –igual que la que fan servir els metges i metgesses–, per accedir al SIRE.
Aquesta plataforma integra els processos de prescripció i dispensació dels fàrmacs i productes sanitaris finançats per la sanitat pública, i s'hi està treballant per enllestir-hi totes les funcionalitats perquè pugi recollir la indicació infermera. El SIRE permet emetre les receptes electròniques, accessibles per a les persones ateses des de qualsevol farmàcia o punt de dispensació.
A banda del Consell de Col·legis d'Infermeres de Catalunya, el Departament de Salut ha signat també l'acord per poder emetre la signatura electrònica amb els col·legis d'infermeres de Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona.
Les infermeres podran prescriure medicaments i productes sanitaris
Societat
La consellera de Salut Alba Vergés signa l'acord amb el Consell de Col·legis d'Infermers per posar en marxa l'emissió del certificat digital
ARA A PORTADA
-
Política Camarles denuncia la lentitud de la causa pels presumptes pagaments irregulars de 742.000 euros Joan Navarro
-
-
Política El Ple d'Amposta aprova la concessió de l’edifici que acollirà els estudis d’Odontologia Joan Navarro
-
Cultura El 33è Tradicionàrius a les Terres de l’Ebre retorna als orígens amb una mostra de cançó d’arrel Joan Navarro
-
Terra Nou rècord d'un estiu històric: Catalunya supera el màxim de dies per sobre 40 graus Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
23 de febrer de 2020 a
les 19:04
Actualitzat el
23 de febrer de 2020 a les
19:48
Et pot interessar
-
Societat
L'eclipsi vora el mar: «Una experiència així s'ha de viure des d'un lloc espectacular»
-
Societat
«He sentit una sensació com que s’acabava el món»
-
Societat
Cuines solars, telescopis i jocs de taula per omplir la llarga espera al Trabucador
-
Societat
Roquetes es reivindica com a punt de trobada científica en el dia de l’eclipsi
-
Societat
Ian Barroeta: de la Ràpita a una final mundial de tennis
-
Societat
La Fatarella, xafarranxo endreçat per viure a fons l'eclipsi
