El projecte de pressupostos generals de l'Estat (PGE) que el govern espanyol ha presentat este dimecres inclou 410 MEUR en inversions per la demarcació de Tarragona. El gruix està destinat a projectes ferroviaris, especialment els d'alta velocitat que impulsa Adif. El principal és la línia entre Vandellòs i València, que el 2021 rebrà una injecció de 142,7 MEUR; seguit del tram del corredor mediterrani entre Vila-seca i Castellbisbal que s'eleva fins als 60,5 MEUR. A banda, l'A-27 rebrà 24 MEUR, mentre que pel moll de Balears del Port de Tarragona n'hi haurà 19,9 MEUR.
Globalment, l'alta velocitat s'endú 170,16 MEUR, però també hi ha 114,88 MEUR per a la xarxa de tren convencional. D'aquests, 60,5 MEUR fan referència al tram entre Vila-seca i Castellbisbal; i 51,7 MEUR més són per rodalies. Per la seva banda, el Port de Tarragona rebrà una injecció de 50,9 MEUR per a diferents actuacions, entre les que destaca la construcció del nou moll de Balears, amb 19,8 MEUR.
Un altre dels projectes que arrossega des de fa temps la demarcació és el de l'autovia A-27 entre Tarragona i Montblanc. Actualment es treballa en el tram entre Valls i Montblanc, que inclou el túnel del coll de Lilla. Pel 2021 s'han pressupostat 24 MEUR, però el govern espanyol que les obres s'allarguin més, ja que n'ha previst 25 MEUR pel 2022 i 8,4 MEUR per l'any 2023. En aquesta infraestructura també ha previst una partida de 100.000 euros per la connexió de l'A-27 amb l'autopista AP-2 a Montblanc.
En matèria cultural, la ciutat de Tarragona rebrà diners per dos projectes. D'una banda, la finalització dels treballs de climatització de l'edifici del Museu Nacional Arqueològic de Tarragona (MNAT) estaran dotats amb 900.000 euros. De l'altra, es destinaran 30.000 euros al Museu i Necròpolis Paleocristians. Una inversió minsa que s'incrementarà progressivament, ja que pel 2022 es preveuen 210.000 euros; i 3 MEUR pel 2023.
Una altra inversió que s'allarga en el temps és la dels treballs de descontaminació del pantà de Flix. Per l'any vinent s'hi destinarà poc més d'un milió d'euros.
L'alta velocitat s'endú el gruix dels 410 MEUR d'inversions que els PGE preveuen per Tarragona
La línia entre Vandellòs i València, el tram del corredor entre Vila-seca i Castellbisbal i l'A-27, principals projectes
ARA A PORTADA
Publicat el
28 d’octubre de 2020 a
les 19:10
Actualitzat el
28 d’octubre de 2020 a les
19:38
Et pot interessar
-
Societat
L’IDECE posa en marxa la campanya de navegació de l’Ebre amb millores en seguretat
-
Societat
El Vaticà envia el sacerdot tortosí Jordi Bertomeu a reparar les víctimes del Sodalici al Perú
-
Societat
La línia pediàtrica de Tortosa fomenta la lectura a les sales d’espera per reduir l’ús de pantalles
-
Societat
Obres i talls de trànsit durant deu dies a la carretera entre la Galera i la Miliana
-
Societat
El castell de Móra d'Ebre reobre amb nova oferta turística i patrimonial
-
Societat
La Diputació de Tarragona ultima la Via Verda de la Val de Zafán entre Roquetes i la Ràpita
