L'alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, va insistir ahir que les ajudes que l'Ajuntament ha previst per compensar el tancament de l'activitat de bars i restaurants, així com els serveis d'estètica, són les úniques a les quals pot fer front el consistori en l'actual situació. El govern municipal ha elaborat un paquet d'ajudes de 150.000 euros, davant l'afectació que provoca l'ordre de tancament dictada pel govern de la Generalitat. El paquet d'ajudes contempla una subvenció de 400 euros a cada establiment afectat, que se sumen als 400 concedits en la primera onada de la pandèmia, aleshores amb un volum de 350.000 euros.Els altres grups municipals consideren la mesura insuficient.
Roigé ha insistit que "segurament cap ajuntament del país amb un nombre d'habitants similar als de Tortosa ha destinat 500.000 euros en ajudes directes als establiments obligats a tancar durant la pandèmia" i ha criticat que les ajudes anunciades per la Generalitat, que demà es podran sol·licitar fins que s'acaben els fons disponibles, no cobrisquen les necessitats de les parts afectades: "en el millor dels casos, podran optar fins a un màxim de 1.500 euros. Però no totes tindran esta quantitat i, donat el total anunciat, possiblement moltes en quedaran fora, com ja va passar amb l'anterior paquet d'ajudes de la Generalitat", ha apuntat. En este sentit, ha contraposat l'esforç que fa l'Ajuntament de Tortosa per arribar a 800 euros per establiment, sumades les primeres subvencions i les segones, davant el màxim de 1.500 que concedeix la Generalitat com a màxim.
L'alcaldessa ha lamentat que les mesures restrictives que dicten els governs espanyol i català no vagen acompanyades de les compensacions econòmiques necessàries per a les activitats que en queden afectades. Un fet, diu, que trasllada la responsabilitat als ajuntaments del país, malgrat que no tinguen competències en comerç. Per ajudar els sectors afectats "hem de fer esforços i destinar recursos econòmics a les activitats afectades, a més d'haver de donar la cara davant el sector, tot i que he insistit que no estic d'acord amb la mesura de tancament, i així ho he transmès al Govern".
Meritxell Roigé ha explicat novament que el calendari des d'ara fins a final d'any fa que l'aprovació de les noves subvencions s'haja de fer amb la màxima celeritat i amb urgència per no perdre els recursos que corresponen al pressupost del 2020. Després de la modificació pressupostària calen 30 dies hàbils d'exposició pública, per la qual cosa el calendari situa el termini per demanar ajudes a mitjan desembre, gairebé sense temps perquè les activitats afectades puguen presentar la documentació necessària. De la mateixa manera, com també voldria el govern municipal, no és possible incrementar la quantitat per a cada establiment afectat, com reclamen els grups de l'oposició, ja que a estes altures de l'any, i vist l'increment de despeses com a conseqüència de la pandèmia, no es poden aconseguir els recursos necessaris per fer-los possible
L'alcaldessa de Tortosa reitera la necessitat d'aprovar noves ajudes a la restauració
Meritxell Roigé insisteix que el tancament a l'hostaleria és "injust" i critica que els ajuntaments hagen d'afrontar-ne les conseqüències econòmiques
ARA A PORTADA
-
-
La Comunitat de Regants del Pantà de Riudecanyes demana traspassar aigua de l'Ebre a l'embassament de Siurana TarragonaDigital
-
-
L'òrgan de govern dels Fons Nuclears ultima les bases dels ajuts al sector primari i als autònoms Redacció
-
L'Hospital de Tortosa celebrarà enguany mig segle de vida amb actes lúdics, esportius i culturals Redacció
Publicat el 28 d’octubre de 2020 a les 19:46
Actualitzat el 28 d’octubre de 2020 a les 19:57
Et pot interessar
-
Societat
Mel Muria, guardonada amb dues medalles d’or i una d’argent als Premis Internacionals Biolmiel 2025
-
Societat
L’Aldea arranja camins municipals afectats per les pluges torrencials
-
Societat
El COPATE rebrà 900.000 euros del Govern per al control del mosquit i la mosca negra
-
Societat
En marxa les obres d'arranjament de la plaça Carles III de la Ràpita
-
Societat
L’Ajuntament de Roquetes implanta la jornada laboral de 35 hores setmanals
-
Societat
Deu curiositats de Mar Lleixà, la nova alcaldessa de Tortosa
