L’Ajuntament de la Ràpita va plantar, la tardor passada, ‘pensaments’ (viola sp.), abonats amb compost procedent de la fracció orgànica, al parterre del carrer de la Dàrsena. Sis mesos després d’esta prova pilot, el consistori valora positivament l’actuació davant l’evolució de les plantes. Es va decidir iniciar l’actuació com una prova pilot per analitzar la compatibilitat del producte amb el cicle del creixement de les plantes i per descartar que el producte no produïa olors desagradables. La plantació amb este compost suposa una reducció considerable d’adobs químics, substituïts per un material més sostenible, fet que s’anomena esmena orgànica, la qual aporta una millora de l’estructura i textura del sòl.
El regidor de Medi Ambient, Oriol Clos, expressa que “després d’haver esperat un temps prudencial per veure l’evolució, estem molt satisfets perquè hem obtingut un resultat gratificant, i això ens permet realitzar una gestió encara més sostenible dels espais verds i ens facilita la possibilitat de fer pedagogia als ciutadans i ciutadanes sobre la importància de reciclar”. Clos afegeix que es tracta “d’una mesura que reforça l’aposta de l’Ajuntament de la Ràpita amb l’economia circular i els Objectius de Desenvolupament Sostenible”.
La utilització d’este compost en la fertilització dels espais verds públics és una mesura sostenible encaminada a complir els principals objectius de l’Ajuntament, ja que ajuda a sensibilitzar la ciutadania sobre la recollida selectiva i la bona gestió del reciclatge. El compost utilitzat s’obté de la recollida selectiva de la fracció orgànica dels rapitencs i rapitenques, que posteriorment és processat a la planta de compostatge de Mas de Barberans del COPATE.
L’Ajuntament de la Ràpita valora positivament la implantació de plantes amb compost orgànic
El resultat de la prova pilot, iniciada la tardor passada, dona el seu fruit i per tant, obre la porta a continuar utilitzant el compost obtingut de la fracció orgànica

- Plantes tractades amb compost orgànic a la Ràpita -
- Cedida
Ara a portada
-
Societat Kronospan invertirà 30 milions d'euros per instal·lar el primer parc eòlic del polígon industrial Catalunya Sud Redacció
-
Societat Les reivindicacions de l'1 de maig a Tortosa: jornada de 37,5 hores i hospital universitari Redacció
-
Societat «És el primer cop que m'he sentit tan desconnectada»: testimonis ebrencs de l'apagada Xavi Llambrich
-
-
Publicat el 26 d’abril de 2021 a les 19:17
Actualitzat el 26 d’abril de 2021 a les 19:29
Et pot interessar
-
Societat La CUP aposta per recuperar la gestió pública de l’aigua a Tortosa
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 1 al 4 de maig
-
Societat Expoebre a Tortosa: la fira que uneix territori, innovació i tradició en un esdeveniment únic
-
Societat El trànsit de camions creix prop del 50% en tres anys a l’AP-7