L'Ajuntament de La Ràpita ha adjudicat les obres d'instal·lació de l'equipament audiovisual i les graderies del futur Auditori Municipal Sixto Mir, per un import total de 432.831 euros. Concretament, l'equipament audiovisual inclou els sistemes d'àudio, vídeo, il·luminació i mecànics, amb un pressupost d'adjudicació de 176.055 euros (IVA inclòs) i se'n farà càrrec l'empresa Vitel SA, mentre que el contracte d'instal·lació de les graderies s'ha adjudicat a l'empresa Talleres Palau Tordera SA, per 256.776 euros (IVA inclòs). Després de reactivar i enllestir la construcció d'esta obra, s'inicia així la fase final d'este emblemàtic i esperat equipament, amb la previsió que pugue entrar en servei enguany.
Amb estes adjudicacions de l'equipament interior, es dotarà a este edifici cultural dels complements necessaris per tal que oferisca la versatilitat necessària per al desenvolupament dels diversos usos previstos, segons ha informat el consistori rapitenc en un comunicat.
En este sentit, l'alcalde, Josep Caparrós, ha destacat que la intenció de l'equip de govern és que este edifici tingue una gran adaptabilitat per tal d'acollir un ampli ventall de propostes i activitats culturals d'una forma continuada al llarg de l'any. "Hem volgut que este sigue un equipament viu no només els caps de setmana sinó de forma habitual, i per això s'hi han habilitat diversos espais que estaran a disposició del veïnat i de les entitats que necessiten assajar o practicar les activitats culturals a les que es dediquen", ha afirmat l'alcalde.
Per aconseguir-ho, a la planta soterrani, on hi havia previstos uns magatzems, s'han habilitat cinc bucs d'assaig per tal que hi puguen fer les seues pràctiques i assajos els grups del municipi, així com una gran sala d'assaig a disposició de les entitats. A més, el sistema de graderies serà retràctil per tal de poder convertir el pati central de butaques en una sala diàfana quan les necessitats d'ús ho facen oportú.
El projecte de l'Auditori Municipal de La Ràpita, ubicat entre els carrers Vall de Safan i Arxiu de Simancas, es va iniciar el 2011 i va estar aturat des del 2013 fins al maig de l'any passat, quan l'Ajuntament el va reactivar amb l'adjudicació del contracte de finalització de les obres de construcció de l'edifici. Ara este equipament, al qual l'equip de govern li ha volgut posar el nom del mestre Sixto Mir, empren la recta final per tal d'entrar en funcionament al llarg d'enguany, "amb la intenció que el veïnat i les entitats puguen gaudir-ne assajant i també com a públic de la programació cultural de qualitat que podrà acollir el nostre municipi", ha assegurat Caparrós.
L'Ajuntament de La Ràpita adjudica la instal·lació de l'equipament audiovisual i les graderies de l'Auditori Municipal
Societat
Amb estos treballs es completarà la fase final d'este equipament cultural, que es preveu que entre en activitat enguany
ARA A PORTADA
-
Política Sota investigació l'exgovern de Junts per Tortosa per adjudicar obres de l’Espai Moreira un cop inaugurat Redacció
-
-
-
Economia La Ràpita impulsa un projecte d’economia blava al Delta amb una vintena d’actuacions clau Redacció
-
Economia Capitania Marítima de Tarragona reconeix quatre pesquers ebrencs per la seua seguretat a bord Redacció
Publicat el
07 de febrer de 2017 a
les 19:05
Actualitzat el
07 de febrer de 2017 a les
19:27
Et pot interessar
-
Societat
Manel de Ramón, pregoner de les Festes Majors d’Amposta 2026
-
Societat
L'escola d’Infermeria que va sacsejar Tortosa
-
Societat
La Festa del Mar torna a la Ràpita per descobrir la badia des de l'aigua
-
Societat
Indignació a Bítem per la crema intencionada de la foguera de Sant Joan la nit abans de la revetlla
-
Societat
Les platges per a gossos a les Terres de l’Ebre: ubicacions, calendari i condicions
-
Societat
L’Ajuntament d’Amposta tanca cautelarment un local d’oci per incidències i molèsties veïnals
