L’Ajuntament d’Amposta ha regularitzat prop de 3.300 nínxols durant el 2021. Amb l’objectiu de regular els usos i el manteniment de l’equipament, al gener el consistori va aprovar la regularització del cementeri municipal a través d’una taxa que permetria identificar els titulars de les concessions administratives. "Feia més de 35 anys que no s’aplicava este impost, fet que, juntament amb un canvi de gestió, va provocar una pèrdua de control sobre les concessions dels nínxols i les seues transmissions", declarava l’alcalde, Adam Tomàs. La situació actual és de 3.300 nínxols regularitzats i 1.000 nínxols pendents que s’aniran fixant durant el 2022.
Per la seua part, la regidora d’Atenció Ciutadana, Núria Pla, concretava que "en general, la gent s’ha mostrat satisfeta d’arreglar estos temes. Molts títols havien passat en herència i estaven a nom de dos o fins i tot tres generacions anteriors. Hem rebut títols molt antics, un d’ells el número 20, atorgat l’any 1883". Durant este procés de regulació també s’ha fet palès el desconeixement de part de la ciutadania sobre la propietat que tenen sobre els nínxols. La regidora reblava que "en molts casos s’ha hagut d’explicar que són concessions administratives, que no és el mateix que una propietat. Per tant, tota la gent que no utilitzava o no volia un nínxol ha pogut finalitzar la concessió, el que ha possibilitat el retorn d’una vuitantena de tombes al consistori".
De la mateixa manera, la manca de manteniment ha provocat el mal estat d’altres columbaris, bé per filtracions d’aigua o per sostres esfondrats. Són un total de 100 tombes que s’han d’arreglar de forma immediata en una actuació d’urgència. "Abans que passe una desgràcia en un tema tan sensible com este hem d’arreglar estos nínxols, la majoria de titularitat privada. Amb els que hem rebut de les concessions rebutjades tenim lloc per traslladar les restes de forma provisional mentre arreglem els desperfectes, per això durant l’any vinent es parlarà amb cada família per tirar endavant esta reforma urgent", afegia l’alcalde.
Nou reglament del cementeri
La taxa de manteniment del cementeri municipal és una part del nou reglament, fins ara inexistent, que ha de regular l’ordenament, usos i manteniment de l’espai. "Era l’únic cementiri de les Terres de l’Ebre on no es pagava taxa de manteniment", deia Tomàs. Entre altres coses, per evitar una situació com l’actual, una de les coses que marca el reglament és que, en cas de la defunció del o la titular d’un nínxol, els hereus tenen un termini de sis mesos per regularitzar el columbari en qüestió.
"Era inviable tirar endavant el projecte de modernització i ampliació del cementiri sense tenir una fotografia real de la situació. De cara l’any vinent ja podem tirar endavant la licitació del projecte de reforma i ampliació que ens definirà com ha de ser el cementiri d’Amposta dels pròxims 40 anys", tancava Tomàs.
L’Ajuntament d'Amposta regularitza més de 3.000 nínxols del cementeri municipal
El consistori ha recuperat la concessió d'una vuitantena de tombes i segueix treballant per ordenar l’equipament
ARA A PORTADA
-
Vetlladores ebrenques denuncien una vulneració de drets: set dies de baixa de la Seguretat Social Joan Navarro
-
L’Institut Terra Alta es quedarà amb dues línies de 1r d’ESO i ràtios al límit legal el curs vinent Redacció
-
El Govern inverteix prop de 12 milions en la millora del ferm de la xarxa viària de l'Ebre i Tarragona Redacció
-
Itziar Segarra, nova directora general de Política Marítima i Pesca Sostenible en substitució de Toni Espanya Redacció
-
En marxa la instal·lació de plaques solars als pavellons de Remolins i del Temple a Tortosa Redacció
Publicat el
29 de desembre de 2021 a
les 17:42
Actualitzat el
29 de desembre de 2021 a les
17:50
Et pot interessar
-
Societat
La caminada solidària donarà el tret de sortida de la programació del 8-M a Alcanar
-
Societat
Tortosa impulsa el Mes Lila amb una programació diversa pel 8-M
-
Societat
Deltebre respon amb 9.454 al·legacions a l’atermenament de l’Estat
-
Societat
Trens Dignes critica les prestacions limitades de la integració tarifària a l'Ebre i exigeix la dimissió de Manel Nadal
-
Societat
Amposta redueix un 8,43% els fets delictius el 2025 i se situa per sota de dades del 2011
-
Societat
Unes obres a Ulldecona destapen restes de l’antiga muralla
