Avui, en el marc de la programació ‘Març en femení’, s'ha presentat l’Espai Dona d’Alcanar. Un servei d’informació, assessorament, atenció, participació i sensibilització que pretén potenciar la presència de les dones en tots els àmbits de la vida social i fomentar la igualtat entre dones i homes. L’Espai Dona estarà ubicat a l’Hotel d’Entitats i estarà coordinat per la tècnica en polítiques d'igualtat de l'Ajuntament d'Alcanar, Maria Fibla.
La regidoria de l'àrea, Maribel Ramon, comenta que "és un projecte que treballem des de fa temps i que suposarà un canvi molt important per a les dones de la població, les quals s’hi podran dirigir per a consultar qualsevol tema".
L’Espai Dona és fruit d’una enquesta impulsada per la Regidoria de Polítiques d'Igualat que va fer possible la detecció de mancances en l'àmbit d'atenció a les dones, les quals s’han volgut abordar de manera immediata. Segons l’estudi, un 76,1% de les persones enquestades no coneixen els recursos destinats a les dones que hi ha al municipi, mentre que el 83,9% considera necessària la creació d’un espai municipal per a dones.
Maribel Ramon remarca que serà "un espai de participació molt enriquidor per a tothom. Hi haurà consultes que es podran resoldre des d’allà mateix, mentre que d'altres s’hauran de derivar a altres instàncies". Amb tot, la idea també és poder fer una diagnosi per a impulsar noves accions.
El servei entrarà en funcionament el pròxim dimarts, 6 d’abril, amb cita prèvia, la qual es podrà demanar a igualtat@alcanar.cat o al telèfon 627338980. Els dies d’atenció presencial seran els dimarts de 10 a 12 h i els dijous de 16.30 a 19 h. La regidora de Polítiques d’Igualtat "convida totes les dones a dirigir-se a l’espai per a qualsevol consulta".
L'Ajuntament d'Alcanar inaugura l'Espai Dona
La regidora de Polítiques d’Igualtat "convida totes les dones a dirigir-se a l’espai per a qualsevol consulta"
ARA A PORTADA
-
Vetlladores ebrenques denuncien una vulneració de drets: set dies de baixa de la Seguretat Social Joan Navarro
-
L’Institut Terra Alta es quedarà amb dues línies de 1r d’ESO i ràtios al límit legal el curs vinent Redacció
-
El Govern inverteix prop de 12 milions en la millora del ferm de la xarxa viària de l'Ebre i Tarragona Redacció
-
Itziar Segarra, nova directora general de Política Marítima i Pesca Sostenible en substitució de Toni Espanya Redacció
-
En marxa la instal·lació de plaques solars als pavellons de Remolins i del Temple a Tortosa Redacció
Publicat el
29 de març de 2021 a
les 19:16
Actualitzat el
29 de març de 2021 a les
19:40
Et pot interessar
-
Societat
La caminada solidària donarà el tret de sortida de la programació del 8-M a Alcanar
-
Societat
Tortosa impulsa el Mes Lila amb una programació diversa pel 8-M
-
Societat
Deltebre respon amb 9.454 al·legacions a l’atermenament de l’Estat
-
Societat
Trens Dignes critica les prestacions limitades de la integració tarifària a l'Ebre i exigeix la dimissió de Manel Nadal
-
Societat
Amposta redueix un 8,43% els fets delictius el 2025 i se situa per sota de dades del 2011
-
Societat
Unes obres a Ulldecona destapen restes de l’antiga muralla
