Va començar el 2007, a iniciativa de Joan Lafont, un bon coneixedor del delta, que va convidar una vintena d’amics, i este cap de setmana, en la vuitena edició, han estat més de 1.200 persones les que han participat a la Caminada amb lluna plena pel delta de l’Ebre, organitzada per l’associació cultural Les Set Piques d’Amposta. L’elevada participació fa d’esta proposta tot un esdeveniment lúdic i esportiu, que en este cas va coincidir quan la lluna estava al 89.58% de la seua plenitud. En el moment de la sortida, a la urbanització Eucaliptus d’Amposta (20.45 hores) la lluna ja estava força alta i va acompanyar els caminants clara i lluminosa tota la nit, en no complir-se les previsions que apuntaven elevada nuvolositat.
Els caminants van començar el recorregut amb un agradable passeig l'arena de la platja d'Eucaliptus fins arribar al començament del Trabucador, on van girar cap a la carretera de Poble Nou, canviant la sorra per asfalt, fins arribar al càmping la Tancada, just a meitat del recorregut (km 7) , on estava l'avituallament per tots els inscrits. Després de recuperar forces, el recorregut seguia per camí de terra fins a l'inici del carril bici de la llacuna de la Tancada que es va recórrer completament, amb la companyia d'altres caminants i, sobretot, de flamencs, cames llargues, coll-verds, ... que tot i no veure'ls es feien sentir. Al final del carril bici es creuava el camí de Baladres per a tornar al tram de platja del principi fins al lloc de sortida.
Tot i els 14,5 kilòmetres de recorregut, per a molts es va fer curta la caminada, fins i tot relaxant per a alguns. Els més ràpids van cobrir el trajecte en 3 hores.

ARA A PORTADA
Publicat el 15 d’abril de 2014 a les 17:20
Et pot interessar
-
Societat Dispositiu especial a Tortosa per encetar la Festa del Renaixement
-
Societat Descobreixen a Tivenys una torre romana de vigilància de les guerres sertorianes
-
Societat Enguany crien 1.510 parelles de flamenc al delta de l’Ebre, però només sobreviuen 312 polls
-
Societat Comissen 1.600 plantes de marihuana en una nau que punxava la llum a la Sénia
-
Societat Xerta demana explicacions pel «descontrol» del foc la primera nit
-
Societat La Diputació aprovarà l'1 d'agost el projecte definitiu de la carretera entre la Ràpita i Poble Nou