La vaga convocada a Renfe pel Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris (Semaf) per als dies 10, 12, 14 i 16 de juny alterarà el funcionament de tota la xarxa ferroviària tant a Rodalies com a trens regionals i de llarga distància. De fet, este dijous ja s'han viscut retards generalitzats a la xarxa ferroviària, per una presumpta vaga encoberta. El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat han decretat uns serveis mínims per garantir el 66% del servei de Rodalies i trens regionals en hores punta, de 6 a 9.30 h i de 17 a 20.30 h, en dies laborables. Això afecta els dies 10 (divendres), 14 (dimarts) i 16 (dijous).
Per a la resta de les hores dels dies laborables i per a tota la jornada del proper diumenge 12 de juny, el decret de mínims estableix que han de circular com a mínim el 33% dels trens. Pel que fa als trens de llarga distància el Ministeri de Foment ha decretat que funcioni el 72% del servei de l’AVE i el 63% dels trens Avant.
Retards generalitzats previs a la vaga
Les hores prèvies a la primera jornada de vaga es caracteritzen per retards generalitzats a les línies de Rodalies i de Mitjana Distància. Les afectacions més destacades s’han patit este dijous al matí a les línies R1, R3 i R4. La companyia Renfe ha explicat que estes demores, d’entre 30 minuts i una hora, es deuen a la situació de “conflictivitat laboral”, insinuant d’esta manera que les incidències estan provocades per una vaga encoberta. A la tarda, encara hi havia retards de 20 minuts en aquestes tres línies.
El sindicat Semaf nega, en canvi, que estos retards siguen provocats i els atribueix a les males condicions de les instal·lacions gestionades per Adif. El Semaf ha convocat les quatre jornades de vaga per protestar pel que considera incompliments de la direcció de Renfe en el pla d’ocupació de la companyia.
La vaga de Renfe d'este divendres arriba precedida de retards generalitzats a Rodalies
Societat
Fixen un 66% dels serveis mínims a Rodalies i trens regionals en hora punta | L'empresa ho atribueix a una vaga encoberta i els treballadors ho neguen
- La vaga convocada per Renfe per al 10, 12, 14 i 16 de juny tindrà uns serveis mínims del 66% en hora punta -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
09 de juny de 2016 a
les 18:34
Actualitzat el
09 de juny de 2016 a les
19:03
Et pot interessar
-
Societat
Tortosa ajorna els focs de la Cinta a l'11 de setembre per l’alt risc d’incendi
-
Societat
Roquetes brinda de nou pel producte local amb «De Roquetes Vi, i Punyetes Baixo»
-
Societat
L'Ajuntament de Santa Bàrbara decreta dos dies de dol per la mort del nadó
-
Societat
L’Institut Dertosa denuncia l’incompliment dels acords d’Educació i anima a fer vaga el 8 de setembre
-
Societat
Troben les restes del nadó desaparegut a l’habitatge de Santa Bàrbara
-
Societat
Tortosa mirarà al cel amb el primer espectacle de drons dedicat a la Cinta
