La comissió territorial de la Taula Nacional de l'Aigua a les Terres de l'Ebre ha recollit una seixantena de propostes sobre la gestió de recursos hídrics al territori. .
Revisar i millorar la xarxa en baix dels municipis; modernitzar els regadius i fer-los més eficients; regular l'ús de l'aigua potable; reaprofitar l'aigua de la pluja en equipaments, edificis i indústries; i forçar la participació de la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) en la Taula Nacional de l'Aigua, en són algunes. En una segona sessió tècnica, que s'ha fet este dimarts a Tortosa, els representants institucionals i socioeconòmics que formen part de la comissió les han posat en comú a través de dos grups de treball.
La comissió també traslladarà mesures com regular l'obra nova per augmentar el reaprofitament de l'aigua i fer-ne un ús eficient; fer pedagogia per conscienciar la ciutadania sobre el consum de l'aigua com a bé escàs; o assegurar un cabal ecològic per al delta de l’Ebre. Òrgans com la Taula Nacional de l'Aigua demanen que tinguen caràcter "permanent" i que no només es convoquen en episodis de sequera. Des de l'Ebre també es reivindica més recerca, concertació territorial i coordinació, dissenyar un pla que optimitze la gestió forestal, i una transició agroalimentària per adaptar conreus i fer-los més resistents.
La comissió l'encapçala la delegació del Govern a les Terres de l’Ebre i el Departament d'Acció Climàtica, i hi participen les cambres de Comerç de Tortosa i Reus, l'Associació d'Empresaris de les Comarques de l'Ebre (AECE), PIMEC, les comunitats de regants de la Dreta de l'Ebre, l'Esquerra de l'Ebre, de la Terra Alta i del Xerta-Sénia, les organitzacions sindicals UGT, CCOO, USOC, Unió de Pagesos (UP) i JARC, el Consorci d'Aigües de Tarragona (CAT), el Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l'Ebre (COPATE), la Universitat Rovira i Virgili (URV), l'IRTA, l'Observatori de l'Ebre, l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre (IDECE), l'Associació Nuclear Ascó Vandellòs (ANAV), la Plataforma en Defensa de l'Ebre (PDE) i SEO-Bird Life.
La tercera sessió prevista es farà al segon trimestre d'enguany per definir les conclusions que s'elevaran a la Taula Nacional de l’Aigua.
La Taula de l'Aigua: una seixantena de propostes per millorar la gestió hídrica a les Terres de l'Ebre
Societat
Revisar la xarxa en baix, regular l'ús de l'aigua potable o reaprofitar l'aigua de pluja són algunes mesures
ARA A PORTADA
-
Política L’alcalde de Godall, indignat per les gairebé 40 hores sense llum: «No és una incidència menor» Joan Navarro
-
Política Antifrau arxiva la investigació sobre la cessió de l’edifici universitari d’Amposta a Euses Joan Navarro
-
Societat En marxa la construcció de la nova variant de la carretera TV-331 d’Ulldecona a Godall Joan Navarro
-
Societat Orígens celebra deu anys amb el repte de reunir 500 parelles per batre el rècord de la Jota Vella Joan Navarro
-
Societat Alcanar celebra sis dies de les Festes del Remei amb cultura, tradició i memòria local Joan Navarro
Publicat el
20 de febrer de 2024 a
les 15:41
Actualitzat el
20 de febrer de 2024 a les
16:04
Et pot interessar
-
Societat
Ulldecona alerta de greus afectacions al sector ramader amb granges inundades i animals ofegats
-
Societat
Restablerta la circulació de l'R16 entre Ulldecona i Tarragona després de les afectacions pel temporal
-
Societat
Santa Bàrbara reviu el malson de les inundacions amb una nova jornada de pluges devastadores
-
Societat
Protecció Civil aixeca les restriccions de mobilitat a l’Ebre
-
Societat
Ulldecona, Tortosa i Amposta activen tres centres d'acollida per atendre els afectats pels aiguats
-
Societat
Una vintena de desallotjats i 19 rescats en vehicles durant les hores més crítiques dels aiguats
