L’Estació Nàutica de la Ràpita, conjuntament amb el Parc Natural del Delta de l’Ebre, impulsa la creació de la Comissió del Turisme Nàutic del Delta de l’Ebre. Esta creació és l’inici de l’actuació 4.7 de la Carta Europea de turisme sostenible del Parc Natural del Delta de l’Ebre. L’alcalde del municipi, Josep Caparrós, mostra el seu agraïment al Parc Natural del Delta de l’Ebre per “treballar i facilitar la coordinació entre les administracions i els empresaris per desenvolupar el turisme nàutic” i exposa que “és un orgull liderar un projecte destinat a millorar i conservar els espais naturals mitjançant estratègies de turisme sostenible nàutic”.
En l’apartat 4.7 de la carta europea de turisme sostenible s’estableix la importància de potenciar el turisme nàutic i per això, des del Parc Natural del Delta de l’Ebre, i amb el suport i lideratge d’esta comissió per part de l’Estació Nàutica de la Ràpita, es treballarà per millorar la sostenibilitat, promoure les activitats nàutiques i conscienciar de la importància de la conservació marina. La Comissió del Turisme Nàutic del Delta de l’Ebre pretén fer tasques de conscienciació ambiental, elaborar i difondre bones pràctiques per fer compatibles l’ús turístic i la preservació del medi, lluitar contra l’intrusisme i en general, que el turisme nàutic pugui seguir desenvolupant-se d’una forma sostenible al Parc Natural del Delta de l’Ebre.
Un dels principals objectius de la comissió és impulsar la col·laboració d’entitats i empreses per posar en marxa un grup de treball per avaluar i fer un seguiment continu de les actuacions que s’han d’engegar. El president de l’Estació Nàutica, Joan Barberà, destaca que “cal integrar el turisme nàutic al Parc Natural perquè tots sortim guanyant”. A més Barberà afegeix que “l’acció empresarial és essencial per ajudar a protegir els espais naturals i nosaltres som els primers interessats en què es participi en la conservació”.
El Parc Natural del Delta de l’Ebre ha estat reconegut des del 2007 en la CETS, acreditat per la Comissió Europea com a destinació EDEN, d’excel·lència i qualitat, i el conjunt de les Terres de l’Ebre forma part del top 100 destinacions sostenibles. Per aquest motiu cal seguir treballant en el desenvolupament del turisme sostenible, i l’impuls d’activitats que permetin gaudir dels espais naturals, i alhora conservar els seus valors.
La Ràpita dona suport a la creació de la Comissió del Turisme Nàutic del Delta de l’Ebre
Societat
La comissió impulsarà la col·laboració d’entitats i empreses per millorar la sostenibilitat, promoure les activitats nàutiques i conscienciar de la importància de la conservació marina al Delta
ARA A PORTADA
-
-
-
Política El Ple d'Amposta aprova la concessió de l’edifici que acollirà els estudis d’Odontologia Joan Navarro
-
Societat Per què Rodalies va fer curt per l'eclipsi? No hi va haver reforç real cap al sud Arnau Urgell i Vidal
-
Economia L’eclipsi projecta les Terres de l’Ebre al món després d’una jornada multitudinària Joan Navarro
Publicat el
22 de febrer de 2021 a
les 18:30
Actualitzat el
22 de febrer de 2021 a les
18:48
Et pot interessar
-
Societat
L'eclipsi vora el mar: «Una experiència així s'ha de viure des d'un lloc espectacular»
-
Societat
«He sentit una sensació com que s’acabava el món»
-
Societat
Cuines solars, telescopis i jocs de taula per omplir la llarga espera al Trabucador
-
Societat
Roquetes es reivindica com a punt de trobada científica en el dia de l’eclipsi
-
Societat
Ian Barroeta: de la Ràpita a una final mundial de tennis
-
Societat
La Fatarella, xafarranxo endreçat per viure a fons l'eclipsi
