L’Ajuntament de la Ràpita posa en marxa una campanya informativa adreçada als establiments de l’hostaleria i la restauració amb l’objectiu de promoure el reciclatge d’envasos de vidre i dotar els establiments de recursos per facilitar la separació dels residus de vidre. El regidor de Medi Ambient, Oriol Clos, expressa que “la campanya sorgeix de la voluntat de l’equip de govern d’impulsar mesures adreçades a fomentar la millora de la recollida selectiva dels residus municipals, generar menys residus i reciclar-los bé és clau per lluitar contra el canvi climàtic i fer una Ràpita més sostenible”.
La iniciativa, que s’arrenca esta setmana, s’inicia amb les tasques d’un equip d’informadors ambientals acreditats que visitaran els bars, restaurants i hotels de la Ràpita amb la finalitat d’informar-los i sensibilitzar-los sobre la correcta separació dels residus d’envasos de vidre.
Després d’una primera fase d’informació i anàlisi de les necessitats, la campanya també vol potenciar la dotació d’infraestructures per facilitar la separació i el transport dels residus d’envasos de vidre fins al contenidor. Per això, gràcies a la col·laboració amb l’entitat sense ànim de lucre Ecovidrio, es lliurarà de forma gratuïta als establiments que ho sol·licitin cubells de diferents capacitats en funció del volum de residus que generen.
La Unió Europea marcava recollir selectivament el 50% dels residus l’any 2020, i per a l’any 2025 l’objectiu serà del 55%. Clos destaca que “a la Ràpita estem complint els percentatges marcats per al 2020 i això és motiu per estar orgullosos perquè és fruit del compromís col·lectiu dels rapitencs i rapitenques” i afegeix que “per a l’any 2025 hem de millorar el percentatge de recollida selectiva que tenim actualment perquè si no, no el complirem”.
La Ràpita activa una campanya per promoure el reciclatge de vidre als bars, restaurants i hotels
La iniciativa, que s’arrenca esta setmana, s’inicia amb les tasques d’un equip d’informadors ambientals

- Campanya de reciclatge del vidre als bars, restaurants i hotels de la Ràpita -
- Cedida
Ara a portada
Publicat el 22 de juny de 2021 a les 17:02
Actualitzat el 22 de juny de 2021 a les 17:09
Et pot interessar
-
Societat La CUP aposta per recuperar la gestió pública de l’aigua a Tortosa
-
Societat Kronospan invertirà 30 milions d'euros per instal·lar el primer parc eòlic del polígon industrial Catalunya Sud
-
Societat Les reivindicacions de l'1 de maig a Tortosa: jornada de 37,5 hores i hospital universitari
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 1 al 4 de maig