Agents de la policia espanyola han detingut a València un home de 49 anys, d'origen lituà, que tenia en vigor dos ordres de recerca i ingrés a la presó per dos assassinats a compatriotes comesos en l'any 2002 a Bot. Segons ha informat la policia, el detingut havia canviat legalment el seu cognom en casar-se, un fet que havia dificultat la seua detenció. Les mateixes fonts han afegit que la investigació va començar en tindre coneixement que podria trobar-se a València un ciutadà lituà amb dos ordres detenció i ingrés a la presó per l'Audiència de Tarragona el 2006 i per un jutjat de primera instància i instrucció des del 2009.
Les acusacions pertanyen a les investigacions iniciades el 14 de gener del 2002, quan a la carretera 3301 al municipi de Bot va aparèixer el cadàver d'un home amb signes de violència. Arran del descobriment, les investigacions dels policies van permetre esbrinar que el sospitós formava part d'un grup de quatre persones, totes elles d'origen lituà, dedicades a extorsionar compatriotes, obligant fins i tot algunes dones a exercir la prostitució. Este grup podria haver participat en la mort del compatriota trobat a la carretera, segons estes informacions.
El mateix 2002 al terme municipal de Bot va aparèixer un altre cadàver d'un ciutadà lituà al costat d'un vehicle calcinat. Les autoritats de Lituània havien comunicat la desaparició del ciutadà que va aparèixer mort així com també van informar que altres homes, entre ells el sospitós, haurien viatjat fins a l'estat espanyol.
Ha estat 16 anys després dels fets que els agents han pogut comprovar la identitat del sospitós ja que s'havia canviat el cognom legalment en contreure matrimoni, establint un dispositiu de localització del fugitiu, en recerca des de l'any 2006, ha informat la policia.
Els agents el van localitzar a prop del seu domicili i va ser detingut com a presumpte autor dels delictes de detenció il·legal, assassinat i extorsió. L'home, amb antecedents policials, ha passat a disposició judicial.
La policia deté a València un home buscat per l'assassinat de dos compatriotes lituans fa 16 anys a Bot
Societat
El sospitós havia canviat legalment el seu cognom en casar-se i està acusat dels delictes de detenció il·legal, assassinat i extorsió
- Un dels cadàvers va aparèixer al costat de la carretera 3301, al terme de Bot. -
- Google Street View
ARA A PORTADA
-
Economia Tortosa surt de la zona tensa residencial però alerta que la problemàtica d'accés a l'habitatge continua ACN
-
Societat Alcanar recupera l’entorn natural de la Torre del Moro després de restaurar l’antiga pedrera Joan Navarro
-
Societat Correfocs, gegants i focs artificials: la ciència que s'amaga darrere de la Festa de la Cinta Joan Navarro
-
-
Cultura La Ràpita omple el setembre de cultura amb una nova edició de les Jornades Culturals Joan Navarro
Publicat el
30 de gener de 2018 a
les 20:56
Actualitzat el
30 de gener de 2018 a les
21:11
Et pot interessar
-
Societat
L'eclipsi vora el mar: «Una experiència així s'ha de viure des d'un lloc espectacular»
-
Societat
«He sentit una sensació com que s’acabava el món»
-
Societat
Cuines solars, telescopis i jocs de taula per omplir la llarga espera al Trabucador
-
Societat
Roquetes es reivindica com a punt de trobada científica en el dia de l’eclipsi
-
Societat
Ian Barroeta: de la Ràpita a una final mundial de tennis
-
Societat
La Fatarella, xafarranxo endreçat per viure a fons l'eclipsi
