L'Associació d'Empreses de les Comarques de l'Ebre (AECE) ha fet públic el seu "no rotund" a una possible interconnexió de xarxes fer arribar l'aigua de l'Ebre a Barcelona. La patronal es manifesta en contra del projecte perquè, considera, "hi ha altres solucions més eficients i sostenibles, que juntament amb una política de reequilibri territorial seriosa i de gestió de l'aigua solucionaria el problema actual". Concretament, consideren que caldria invertir en la millora de la xarxa de distribució, "disminuint el percentatge tan de fuites" existent, suposarien una "millora substancial" en la disponibilitat d'aigua i evitaria l'emergència.
"Es tracta d'una actuació que es pot afrontar en un termini d'entre dotze i catorze mesos, sent una mesura duradora que estaria emmarcada dins d'una política d'aprofitament de l'aigua, reduir el malbaratament i fer polítiques de reutilització més eficients", apunta la patronal ebrenca en un comunicat. Hi afegeixen la necessitat d'impulsar equipaments com dessaladores per "garantir el subministrament d'aigua a moltes zones" afectades per l'escassetat.
Els empresaris recorden també que la situació de sequera ha afectat "fins fa pocs dies" les Terres de l'Ebre, la pèrdua constant d'aportacions sedimentàries al delta de l'Ebre i que la manca de dotació suficient per regar els arrossars i camps de cítrics ha portat a una menor producció i rendiment.
A més de posicionar-se "en defensa del territori i totalment en contra de qualsevol tipus de transvasament", l'AECE demana també un "debat serè i constructiu de país a tots els actors involucrats".
La patronal ebrenca diu un «no rotund» a una possible interconnexió de xarxes
L'AECE recorda que "hi ha altres solucions més eficients i sostenibles" i reclama polítiques de reequilibri territorial
ARA A PORTADA
-
Agricultura convocarà pagesos, l'ACA i Territori a una taula de seguiment dels ajuts pels aiguats a l'Ebre Redacció
-
Agricultura es compromet a acompanyar els pagesos afectats per les pluges torrencials a l’Ebre Redacció
-
-
«La Villa del Seis»: el llargmetratge de terror amb essència ebrenca arribarà a tots els cinemes del país Redacció
-
Detingut a l’Ampolla amb quasi una tona d’haixix i 15 kg de cocaïna després d’una fugida temerària Redacció
Publicat el 18 de març de 2024 a les 17:37
Actualitzat el 18 de març de 2024 a les 20:43
Et pot interessar
-
Societat El Col·legi de Periodistes a l’Ebre demana que Josep Bayerri siga nomenat cronista oficial de Tortosa
-
Societat L'estrany cas de les aprovacions massives d'aspirants xinesos al carnet de conduir
-
Societat Deltebre tindrà el seu primer teatre auditori a l’antic cinema Rialto
-
Societat Mas de Barberans i Campredó es planten contra els talls de llum i incomunicacions
-
Societat Fracàs en la licitació de «la carretera de la vergonya»
-
Societat Aiguats a Amposta deixen camins rurals malmesos i afecten arrossars per segar