La devolució de l'IRPF per aquells que van cobrar la baixa de maternitat i paternitat del 2016 i 2017 ja poden reclamar-la a Hisenda a partir d'este dimecres, 2 de gener de 2019, segons ha comunicat el ministeri. Hisenda calcula que es reintegraran uns 1.200 milions d'euros a més d'un milió de pares i mares.
Hisenda ja va posar en marxa fa uns dies un formulari des del qual tramitar la sol·licitud i demanar la devolució de l'impost retingut.
Com es pot fer la reclamació i, sobretot, qui pot fer-la? Us ho expliquem de manera breu i concisa:
Quins pares i mares poden omplir ja el formulari?
Els que hagin cobrat la baixa de maternitat i paternitat del 2016 al 2017 ja la poden reclamar a partir d'avui.
Com es pot reclamar?
El procés és senzill. El formulari ja és actiu al web de l'Agència Tributària estatal. Els interessats han de seguir els passos que s'hi indiquen un cop hagen clicat a l'apartat "sol·licitud telemàtica". Només cal facilitar-hi l'any en què es va cobrar la prestació i el número de compte on es vol que s'ingressen els diners.
Quants diners es cobraran?
Segons càlculs facilitats per la mateixa Agència Tributària, les mares cobraran uns 1.600 euros de mitjans i els pares, uns 383.
Per quan es preveu el retorn complet?
Tal com explica la ministra Maria Jesús Montero, el càlcul amb què treballa el govern espanyol és que a l'abril del 2019 ja s'haja tornat tot.
Quant costarà esta mesura?
Moncloa estima que tindrà un cost de 1.200 milions d'euros. En eeste sentit, Montero posa sobre la taula el "compromís" de l'executiu per fer extensiu aquest reajustament als funcionaris: "Ens comprometem a proposar este canvi legislatiu que permeta també als funcionaris i a les funcionàries la compensació per l'IRPF que se suporta durant els permisos de paternitat i maternitat".
La devolució de l'IRPF per maternitat i paternitat de 2016 i 2017 ja es pot sol·licitar
Hisenda calcula que es retornaran 1.200 milions d'euros a un milió de pares i mares
ARA A PORTADA
-
-
-
Neix l'entitat Suport Terres de l'Ebre per establir canals d'ajut a través del voluntariat Sílvia Berbís Morelló
-
Tres terratrèmols a la zona del projecte Castor reobrin el debat sobre la seguretat del segellament dels pous Xavi Llambrich
-
Desactivada l’alerta per l’onada de calor que ha deixat fins a 44 °C a l’interior de l’Ebre Redacció
Publicat el 02 de gener de 2019 a les 19:14
Actualitzat el 02 de gener de 2019 a les 19:16
Et pot interessar
-
Societat L'eclipsi total del 2026 trenca la tendència del turisme: reserves a un any vista a les Terres de l'Ebre
-
Societat Tortosa obri gratuïtament la piscina del Win de Jesús per la segona onada de calor
-
Societat Roc Salvadó Poy pronunciarà la conferència institucional de la Diada a Tortosa
-
Societat El Consorci d'Aigües de Tarragona presenta un estudi per portar aigua de l'Ebre al baix Priorat i part del Baix Camp
-
Societat La UGT rebutja el trasllat del COPATE a Roquetes i exigeix explicacions
-
Societat Desallotjats 130 passatgers d'un tren regional avariat a Móra la Nova