La CUP exigix la retirada immediata del monument franquista de Tortosa i considera que mantenir-lo és "un insult a la memòria". En un comunicat, els anticapitalistes rebutgen la resolució judicial que ha aturat les obres de retirada i celebren que el Departament de Justícia interpose un recurs d'apel·lació davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). Amb tot, reiteren l'exigència d'aprovar la Llei de memòria històrica catalana. Per a Laia Estrada, diputada de la CUP-NCG al Parlament, l'aturada és "una nova mostra de connivència de la justícia amb el Règim del 78" i la llei catalana hauria de "suplir les mancances de la llei estatal, davant d'un sistema judicial que no ha fet mai net del franquisme".
Davant dels fets dels darrers dies, Estrada ha fet una crida a participar en la concentració organitzada per la Comissió per la Retirada de Símbols Franquistes de Tortosa este diumenge a les 21.30 hores.
Els cupaires han denunciat també la presència de Vox dins dels col·lectius a favor de mantenir el monòlit i han taxat de "vergonyosa" la campanya del Corembe i de Tortosins pel Monument.
"La connivència amb partits polítics feixistes o d'entitats nostàlgiques del franquisme és incompatible amb la defensa de les llibertats de col·lectius que estan veient els seus drets amenaçats per l'increment del feixisme als nostres carrers", ha dit la diputada.
La CUP exigix la retirada immediata del monument franquista de Tortosa: «Mantenir-lo és un insult a la memòria»
Societat
Els anticapitalistes celebren el recurs de la Generalitat però exigixen aprovar la Llei de memòria històrica catalana
ARA A PORTADA
-
Economia Els aiguats amenacen l'inici de la collita d'olives i cítrics a les Terres de l'Ebre Joan Navarro
-
Política L'alcalde de Roquetes denuncia que va tancar les escoles davant la falta d'instruccions de la Generalitat Joan Navarro
-
Política Parlon replica les crítiques i defensa que els alcaldes tenen potestat per tancar les escoles en cas d'emergència ACN
-
Societat Santa Bàrbara reviu el malson de les inundacions amb una nova jornada de pluges devastadores ACN
-
Societat Ulldecona alerta de greus afectacions al sector ramader amb granges inundades i animals ofegats ACN
Publicat el
18 de juliol de 2021 a
les 16:15
Actualitzat el
18 de juliol de 2021 a les
16:18
Et pot interessar
-
Societat
Restablerta la circulació de l'R16 entre Ulldecona i Tarragona després de les afectacions pel temporal
-
Societat
Protecció Civil aixeca les restriccions de mobilitat a l’Ebre
-
Societat
Ulldecona, Tortosa i Amposta activen tres centres d'acollida per atendre els afectats pels aiguats
-
Societat
Una vintena de desallotjats i 19 rescats en vehicles durant les hores més crítiques dels aiguats
-
Societat
L'Ametlla de Mar, les Cases d'Alcanar i Mas de Barberans superen els 220 litres en l'episodi de pluges torrencials
-
Societat
La xarxa viària ebrenca recupera la normalitat de forma progressiva després dels aiguats
