La CUP Alcanar - les Cases ha manfestat en un comunicat la seua preocupació per la "situació d’abandó" en què es troba la Moleta del Remei, un dels punts més icònics del municipi ds del punt de vista patrimonial.
En plena campanya d’estiu, quan més visitants hi ha, la “Peixera dels guies”, com anomenen a la caseta que dona accés i control d'entrada al jaciment, continua destrossada després de patir "destrosses molt greus" ja fa un grapat de mesos. "Això no és cap novetat, lamentablement els actes incívics cap al nostre propi patrimoni es repetixen", expressa la formació, que atribuïx la situació, entre altres coses "a la manca d’acció de l’Ajuntament".
"El poblat de la Moleta ja fa temps que patix el que sembla el més absolut desinterés per part del govern municipal, només així s’explica la manca de neteja o la presència a l’entrada mateix, de restes de fusta utilitzades anteriorment al jaciment com a passarel·la i com a plataforma que rauen descartades i abandonades per a ser la primera cosa que veuen els visitants", exposen. Així mateix, també veuen preocupant l’estat de degradació de la caseta de Tibast, així com el tancament perimetral del jaciment.
Davant la necessitat d’arreglar l'espai, proposen "reformar de forma immediata esta infraestructura i traslladar-la a baix a l’entrada del recinte del jaciment i així solucionar un error greu de base, ja que els guies no poden esperar a dalt al jaciment sense poder veure i controlar si hi ha visitants a baix, és absurd", apunten.
"En un poble on l’Ajuntament pretén cuidar la cultura i el patrimoni locals això no és admissible", conclou el comunicat.
La CUP d'Alcanar mostra la seua preocupació per l'estat en què es troba la Moleta del Remei
Va patir destrosses fa uns mesos i l'espai continua igual en plena campanya d'estiu, segons denuncia la formació en un comunicat
ARA A PORTADA
Publicat el 04 d’agost de 2023 a les 17:47
Actualitzat el 04 d’agost de 2023 a les 17:58
Et pot interessar
-
Societat La Seguretat Social tornarà a atendre presencialment a Móra d’Ebre
-
Societat Més enllà de l'ordinari: per què passar a negatiu pot ser la millor jugada de la teva foto
-
Societat Seguridad Social i Sexenni, plats forts d'unes festes de la Cinta de Tortosa que s'ampliaran a deu dies
-
Societat La Policia Local d’Amposta identifica tres responsables d’un nou abocament al polígon de l’Oriola
-
Societat «Delta», la primera sèrie de ficció rodada al cor de l’Ebre, s’estrena el 7 de juliol a 3Cat
-
Societat Universitats prem l'accelerador per impulsar els estudis de Medicina al campus ebrenc de la URV