Els casos d'impagament de rebuts de servei per situacions de pobresa i vulnerabilitat, la coneguda com a pobresa energètica, també han augmentat a Amposta, i Sorea, la companyia que gestiona el servei d'aigua a la capital del Montsià, ha decidit duplicar enguany el fons social per a famílies que no poden pagar els rebuts. Amb el conveni signat este dijous, Sorea dona al consistori 5.000 euros per ajudar amb els pagaments per l'aigua. El fons s'inclourà als recursos de serveis socials que disposen de 35.000 euros per a necessitats de primera urgència i 30.000 euros per fer front a factures de llum impagades. L'alcalde d'Amposta, Adam Tomàs, ha agraït la responsabilitat social de l'empresa amb el territori on oferix servei.
Amb la voluntat d'augmentar el suport a les persones que patixen pobresa energètica, Sorea ha doblat la quantitat de diners que destina al fons social de l'Ajuntament d'Amposta, amb una aportació enguany de 5.000 euros. Sorea, que també destina 50.000 euros a entitats municipals, ha fet "un pas més", com ha destacat l'alcalde Adam Tomàs, amb l'objectiu de tenir un "impacte social a l'entorn immediat on treballen".
Com ha destacat Quim Vicenç, gerent de Sorea a les Terres de l'Ebre, l'empresa intenta ser "proactiva" i no espera que siguen els ajuntaments qui els sol·liciten ajuda per fer front a la pobresa energètica, si no que fan un seguiment i incrementen les ajudes, com en el cas d'Amposta, quan detecten que és necessari. Des de Sorea confien que amb els 5.000 euros d'ajuts enugany es puga arribar a ajudar amb la factura de l'aigua "a la immensa totalitat" de les famílies "que passen per una situació delicada".
La companyia que gestiona el servei d'aigua d'Amposta duplica el fons social per a famílies que no poden pagar el rebut
El consistori disposarà enguany de 5.000 euros addicionals, als 65.000 euros de la partida pressupostària amb què fan front a la pobresa energètica
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de febrer de 2018 a les 19:05
Actualitzat el 15 de febrer de 2018 a les 19:16
Et pot interessar
-
Societat Un xàfec descarrega pedra grossa en punts de la Terra Alta
-
Societat La CUP aposta per recuperar la gestió pública de l’aigua a Tortosa
-
Societat Kronospan invertirà 30 milions d'euros per instal·lar el primer parc eòlic del polígon industrial Catalunya Sud
-
Societat Les reivindicacions de l'1 de maig a Tortosa: jornada de 37,5 hores i hospital universitari