La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) ha indicat que la collita de clementines i mandarines ha augmentat un 20% a les Terres de l’Ebre respecte a la campanya passada. Tot i això, el sector de cítrics afronta amb molta preocupació la recta final per la "forta" competència de països tercers, així com per "l'elevada" incidència de plagues, com ara el cotonet de Sud-àfrica o l'aranya oriental. L'increment de producció d'enguany es produeix després que la collita de l'any passat fos més baixa de l'habitual. La producció es va xifrar en 82.000 tones de clementina i altres mandarines i en 27.000 tones de taronja. Pel que fa als preus, han augmentat entre 10 i 15 cèntims per quilo.
Des de la FCAC assenyalen que este increment del preu percebut és perquè la sequera ha provocat una disminució de la collita a determinades zones d'Espanya. "La millora dels preus ha compensat parcialment l'augment dels costos de producció i salarials", subratllen en un comunicat.
Respecte a les plagues, el portaveu de cítrics de la FCAC, Federico Tarazona, ha explicat que han arribat amb "la importació de cítrics de fora d'Espanya" i que l'escalfament global "afavoreix" els seus cicles reproductius. "A més, l'emergència climàtica contribueix a l'aparició d'alteracions fisiològiques del fruit, que s'ha de treure del canal de comercialització", ha afegit.
En els darrers anys, moltes finques s'han abandonat per la crisi de preus que arrossegava el sector. De les 9.700 hectàrees de cítrics que hi havia a Catalunya l'any 2012, actualment en queden unes 8.000. Des de la federació diuen que l'abandonament de gairebé 2.000 hectàrees de cultiu provoca l'aparició de focus de mosca de la fruita a les finques que ja no es cultiven, però que no s'hi han arrencat els arbres.
D'altra banda, la "forta" competència amb cítrics importats de països tercers "dificulta" que el consumidor aposte pel producte local com a primera opció de compra, i gairebé el 95% de la producció ebrenca s'acaba destinant a exportació. Des de la FCAC recorden que les cooperatives agràries produeixen el 36% del total de cítrics cultivats a Catalunya.
La collita de clementines i mandarines augmenta a l'Ebre però hi ha preocupació per les plagues i per les importacions
Societat
De les 9.700 hectàrees de cítrics que hi havia a Catalunya l'any 2012, actualment en queden unes 8.000
ARA A PORTADA
-
Política L’alcalde de Godall, indignat per les gairebé 40 hores sense llum: «No és una incidència menor» Joan Navarro
-
-
Política La Diputació de Tarragona posa ajudes a disposició de l’Ebre i reclama reforçar la xarxa elèctrica Joan Navarro
-
Política Antifrau arxiva la investigació sobre la cessió de l’edifici universitari d’Amposta a Euses Joan Navarro
-
Societat En marxa la construcció de la nova variant de la carretera TV-331 d’Ulldecona a Godall Joan Navarro
Publicat el
29 de febrer de 2024 a
les 17:58
Actualitzat el
29 de febrer de 2024 a les
18:05
Et pot interessar
-
Societat
Alcanar celebra sis dies de les Festes del Remei amb cultura, tradició i memòria local
-
Societat
Orígens celebra deu anys amb el repte de reunir 500 parelles per batre el rècord de la Jota Vella
-
Societat
Ulldecona alerta de greus afectacions al sector ramader amb granges inundades i animals ofegats
-
Societat
Restablerta la circulació de l'R16 entre Ulldecona i Tarragona després de les afectacions pel temporal
-
Societat
Santa Bàrbara reviu el malson de les inundacions amb una nova jornada de pluges devastadores
-
Societat
Protecció Civil aixeca les restriccions de mobilitat a l’Ebre
