El Ministeri per la Transició Ecològica, a través de la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE), destinarà 590.000 euros, en el període 2021-2023, per controlar l'expansió de la plaga del caragol maçana i altres espècies invasores al tram final del riu Ebre. La campanya d'este estiu preveu revisions de possibles focus de caragol i crear "barreres de ribera", com a "tallafocs", eliminant la vegetació. El Pla de contingència ha permès mantenir lliure de la plaga la zona de Miravet, on es van detectar focus el 2017, i evitar que s'estenguin els que estan identificats als ponts del Mil·lenari i del Ferrocarril de Tortosa. La inversió dels tres últims anys ha estat de 530.000 euros.
La CHE fa prospeccions i treballs de retirada d'exemplars a Tortosa des del 2013, un àmbit fora de la seua competència on col·labora per prevenir l'expansió de la plaga al riu Ebre. La campanya d'este estiu consistix a vigilar el tram Xerta-Tortosa per si hi ha nous focus, així com retirar les postes i els exemplars adults de les poblacions detectades. També es talla i s'elimina la vegetació de ribera per evitar que la plaga avance aigües amunt. La CHE recorda que la manipulació d'aquesta espècie com a esquer està prohibida.
La CHE destina prop de 600.000 euros al control del caragol maçana i altres espècies invasores
Societat
La campanya d'enguany arranca amb revisions al tram de l'Ebre Miravet-Tortosa i retirant vegetació com a 'tallafoc
ARA A PORTADA
-
Política Els exfuncionaris de Camarles acusen el govern local de buscar «rèdit polític» amb el cas dels pagaments irregulars Joan Navarro
-
Política Camarles denuncia la lentitud de la causa pels presumptes pagaments irregulars de 742.000 euros Joan Navarro
-
Successos Segona detenció per la venda de samarretes falsificades: 867 peces intervingudes a Amposta Joan Navarro
-
Política La Diputació de Tarragona injecta 2,96 milions a l’Ebre per reparar els efectes dels temporals i l'incendi de Paüls Joan Navarro
-
Publicat el
22 de juliol de 2021 a
les 16:11
Actualitzat el
22 de juliol de 2021 a les
16:20
Et pot interessar
-
Societat
L'eclipsi vora el mar: «Una experiència així s'ha de viure des d'un lloc espectacular»
-
Societat
«He sentit una sensació com que s’acabava el món»
-
Societat
Cuines solars, telescopis i jocs de taula per omplir la llarga espera al Trabucador
-
Societat
Roquetes es reivindica com a punt de trobada científica en el dia de l’eclipsi
-
Societat
Ian Barroeta: de la Ràpita a una final mundial de tennis
-
Societat
La Fatarella, xafarranxo endreçat per viure a fons l'eclipsi
