La Central Nuclear Ascó ha notificat este matí al Consell de Seguretat Nuclear que procedien a la parada de la Unitat II, seguint els procediments reglamentaris, per tal de poder reparar un dels dos indicadors de flux neutrònic perquè no oferia un valor real. Es tracta d'un instrument que proporciona informació en situació de postaccident i que no afecta cap funció en una operació normal, segons han detallat des de CSN.
Esta anomalia es va detectar divendres i des de llavors es treballa per restablir el funcionament correcte de les instal·lacions, que es tornaran a sincronitzar a la xarxa un cop estiga restablert este instrument, segons el comunicat d'ANAV. El fet no ha tingut cap impacte pels treballadors ni per la ciutadania ni tampoc pel medi ambient. Es classifica al nivell 0 en l'Escala Internacional de Successos Nuclears (INES).
La Central Nuclear d'Ascó atura l'activitat per una anomalia en un dels indicadors del flux neutrònic
Societat
El Consell de Seguretat Nuclear ha rebut l'avís de la desconnexió de la xarxa d'un fet que "no ha suposat cap impacte" per a la seguretat ciutadana
ARA A PORTADA
-
Economia Ordeig es compromet a obrir una nova línia d’ajuts pels danys dels recents aiguats a l’Ebre ACN
-
-
Societat El COPATE ja no pot frenar amb larvicides la nova generació de mosquits al Delta Joan Navarro
-
Política ERC i Junts mantenen el pols polític per la gestió municipal a l’Ametlla de Mar Joan Navarro
-
Política Junts demana explicacions al Govern per l’actuació de l’INCAVI en el cas de la DO Terra Alta Joan Navarro
Publicat el
27 de maig de 2018 a
les 20:49
Actualitzat el
27 de maig de 2018 a les
20:54
Et pot interessar
-
Societat
Meritxell Roigé sosté que Tortosa necessitava els serveis d’Efial per falta de personal
-
Societat
La DO Terra Alta rebutja les acusacions de frau i assegura que són «absolutament falses»
-
Societat
Anticorrupció apunta que Efial pactava sobrecostos de fins al 40% en obres de l’Ametlla de Mar
-
Societat
Cinc investigats en una causa per presumpta malversació a la DO Terra Alta que esquitxa l’INCAVI
-
Societat
Caseres dignifica les restes de deu víctimes de la Guerra Civil gairebé 90 anys després
-
Societat
Del drenatge a les alertes: la Ràpita reforça la resposta davant de nous aiguats
