Fa més de vint anys que la reivindicació està sobre la taula, i ara l’ha tornat a posar la Cambra de Comerç després que haja estat aprovada i publicada al Butlletí Oficial de l’Estt (BOE) la declaració d’impacte ambiental del projecte de l’autovia A-69 en el tram comprès entre Fuentes de Ebro i Valdealgorfa. La reclamació demana que la continuitat d’esta autovia, que ha d’unir Saragossa amb el Mediterrani, es faça per la Terra Alta i la Ribera “per revitalitzar estes comarques”, segons el comunicat emès este dimarts per la Cambra.
La resolució de la Direcció General de Biodiversitat publicada al BOE este dilluns és el pas previ per a la construcción del tram fins a Valdealgorfa. “Els diferents presidents de la Cambra de Comerç Industria i Navegació de Tortosa fa més de vint anys que reivindiquen que el desdoblament d'este corredor des de Valdealgorfa fins al Mediterrani siga per l'actual Carretera Nacional N-420, és a dir, per Calaceit, Gandesa, Móra d'Ebre, i que tinga connexió directa des de Gandesa per la C-43 al Pinell de Brai i a Tortosa, així com també a Móra d'Ebre a través de l'eix de l’Ebre”, diu el comunicat.
I és que l’any 2009, l’aleshores ministre de Foment, José Blanco, va fer públic davant el president de la Generalitat Valenciana, Francisco Camps, el traçat de l’A-68 des de Valdealgorfa, i en aquell moment es va anunciar que la continuitat fins al mar es faria per Morella i fins a Vinaròs.
Segons la Cambra, “el greu dèficit d'infraestructures que arrosseguem a les Terres de L'Ebre incidix negativament en l’ economia per atraure inversions, fet que contrarresta l’esforç dels seus empresaris per continuar essent competitius en els diferents mercats”.
“Ara és una bona ocasió per redreçar esta situació, atés que hi ha responsables polítics del territori coneixedors d’esta problemàtica en llocs claus per aconseguir-ho. Este desdoblament seria una gran oportunitat per generar més activitat econòmica i per incrementar la productivitat de les nostres empreses”, comenta el president de la Cambra de Comerç, José María Chavarría.
Segons Chavarria, “perdre una oportunitat com esta pot costar a les nostres comarques un altre retard i una altra generació perduda pel que fa a infraestructures bàsiques per al nostre desenvolupament. Ara caldrà veure si les forces polítiques de la nostra demarcació, independentment de les sigles, son capaces de reactivar esta reivindicació”, conclou en la nota.
La Cambra de Comerç reivindica l’autovia A-68 per la Terra Alta i la Ribera d’Ebre
Ara que s'ha aprovat la declaració d’impacte ambiental del tram comprès entre Fuentes de Ebro i Valdealgorfa, l'ens cameral reclama la continuitat per Gandesa i la connexió a l'Eix de l'Ebre

- Mapa de les alternatives que ja estaven damunt la taula fa deu anys, per traçar la sortida al mar. -
- territori
ARA A PORTADA
-
-
La PDE es reactiva i exigeix cabals ecològics reals per a llacunes i badies del Delta Xavi Llambrich
-
-
La gigafactoria d'IA que es proposa a Móra la Nova se situaria en un solar del polígon industrial del Molló Sílvia Berbís Morelló
-
El Govern creu que el Club Nàutic de les Cases es va «equivocar» no optant al concurs per gestionar el port esportiu Redacció
Publicat el 21 d’agost de 2018 a les 18:15
Actualitzat el 21 d’agost de 2018 a les 18:42
Et pot interessar
-
Societat Les Terres de l'Ebre s'integraran a l'ATM del Camp de Tarragona al gener
-
Societat L’Institut Dertosa es paralitza: «No podem tancar el curs ni preparar el vinent amb garanties»
-
Societat Part del professorat de l’Institut Dertosa «planta» la directora accidental en un claustre extraordinari
-
Societat Un nou creuer tria el port de la Ràpita per fer un fondeig tècnic abans de la inauguració
-
Societat Veïns acusen la Diputació de Tarragona de bloquejar la millora de la Carretera de la Vergonya
-
Societat Desmantellen un punt de venda de drogues a l’Aldea i detenen un home de 49 anys