La 3ª Setmana del Comerç aplega una quinzena d’iniciatives a les Terres de l’Ebre

Inclou des de jornades de reflexió i coneixement per a professionals fins a activitats lúdiques per a tots els públics

Redacció
25 de març del 2019
Actualitzat a les 17:57h
Interior del mercat municipal de Tortosa, en una imatge d'arxiu.
Interior del mercat municipal de Tortosa, en una imatge d'arxiu. | Cedida
Entitats i associacions de comerciants ebrenques se sumen a la tercera edició de la Setmana del Comerç amb un ampli programa d’activitats, amb una quinzena d’iniciatives, que inclou des de jornades de reflexió i coneixement per a professionals fins a activitats lúdiques per a tots els públics.

Del 25 al 31 de març se celebra la tercera edició de la Setmana del Comerç, una iniciativa que impulsa la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM). Amb el comerç com a protagonista, esta iniciativa pretén ser el punt de trobada amb el sector comercial i on es combinaran espais d’intercanvi d’experiències, plataformes de reflexió, i espais de foment d’idees amb un munt d’activitats arreu del territori que ajudaran a posar en valor el comerç i a reivindicar l’important paper que juga en l’economia catalana i en el model de país. El tret de sortida de la Setmana del Comerç el dona este dilluns la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, al Caixa Fòrum, amb la conferència “Radical Retail” a càrrec del consultor i fundador d’Infonomia, Alfons Cornella, que explicarà la seua visió sobre el comerç.

Pel que fa a les Terres de l’Ebre, concretament al Baix Ebre, l’entitat L'Aldea comercial i turística (Alcotur) ha programat l’acció “Missatges de globus” que tindrà lloc del 25 al 31 de març. A Deltebre, la Federació de Comerç i Turisme organitza al llarg de la setmana un seguit de “minitallers formatius” per a botiguers. Al Perelló, l’Associació de Comerciants i Empresaris durà a terme l’acció “El producte increïble”, del 25 al 31 de març, i a Tortosa, la Federació Comercial i de Serveis de Tortosa i Comerç Tortosa Centre ha organitzat la jornada “Comerç Local, posem en valor la diferència: La cooperació empresarial ens fa forts, innovació mitjançant les associacions de comerciants. L'economia circular, una estratègia de futur”, este 25 de març.

Al Montsià, "A la vora", Pla dinamitzador comercial de l'Ajuntament d'Amposta ha organitzat el “Marquet Place Amposta”, que tindrà lloc el 28 de març. A la Ràpita, la Unió de Comerç Rapitenc acollirà el 31 de març la cloenda de la 3a ed. de la Setmana del Comerç amb la participació de la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta. A la Sénia, la Federació de Comerciants ha programat al llarg de la setmana del 25 al 31 de març un seguit de tallers als comerços.

A la Ribera d’Ebre, la Unió de Comerciants de Flix ha organitzat un complert programa d’activitats: el 25 de març, una xerrada professional (Revista de l’oli); el 26 de març, un Taller de cuina amb Jordi Vilaplana, i un Taller de coaching; el 27 de març, una Xerrada a càrrec de l’empresa consultora de màrqueting Pymeralia; el 28 de març, xerrades motivacionals; i el 29 de març, tindrà lloc Cloenda de la setmana del comerç a Flix/Networking. Així mateix, l’entitat liderarà el 27 de març una acció de protesta amb tancaments de tots els aparadors, per reivindicar el paper del comerç local. A Móra d’Ebre, la Unió de Botiguers celebra del 25 al 30 de març la Setmana Solidària pel Jeroni de Moragas.

Jornades Comerç Increïble
En l’àmbit de tot el país, les Jornades Comerç Increïble —sessions tècniques de debat i coneixement que se celebren en el marc d’esta Setmana del Comerç— se centraran enguany en analitzar les noves eines de promoció dels eixos comercials, i en les oportunitats de les solucions tecnològiques pel comerç.

La sessió de 26 de març es dedicarà de forma monogràfica a analitzar i debatre el present i futur dels eixos comercials a Catalunya, i la futura llei de les Àrees de Promoció Econòmica i Urbana (APEUs), com a eina de foment i millora de la àrees comercials. Es comptarà amb la col·laboració de 3 experts europeus sobre la implantació del BID’s al Regne Unit i Alemanya.
La jornada del 27 de març se centrarà en “Vendre com sempre, però diferent! Com reinventem les botigues per vendre en un futur?”. De la mà de l’economista i “botigueròleg” Marcos Álvarez, s’ajudarà als assistents fer una diagnosi diferent dels seus negocis per planificar noves estratègies de venda per al futur. Alhora es debatrà sobre els nous perfils de consumidor, i de les noves competències que han de tenir els venedors.

Dijous, 28 de març, la sessió es dedicarà a com maximitzar les inversions en eines tecnològiques. Amb la participació de 3 experts en la matèria, la jornada s’orienta específicament als empresaris de comerç, serveis i moda i als professionals que gestionen aquest àmbit a les seves empreses.

Divendres, 29 de març, tindrà lloc el Retail Talks, un showroom per al comerç, on destacades empreses i entitats presentaran les seves solucions digitals en àmbits com la intel·ligència artificial, Big Data o neuromàrqueting. Amb l’aparença d’un “market place”, 16 empreses proveïdores exposaran in situ totes les solucions que ofereixen per a la generació de brand experience per al comerç detallista, amb contactes B2B amb els assistents.