La consellera d'Acció Climàtica, Teresa Jordà, ha reclamat al govern espanyol que garantisca el cabal ecològic al delta de l'Ebre -20 metres cúbics per segon pels canals de reg- per protegir la biodiversitat de l'espai i fer viables el cultiu de l'arròs arran de les restriccions d'aigua per la sequera imposades per la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE). En una carta dirigida a la ministra per a la Transició Ecològica, Teresa Ribera, Jordà recorda que l'aportació d'aigua dolça a les llacunes i les badies, principalment a través dels canals de reg, "és fonamental per als processos ecològics i la conservació de la biodiversitat del delta de l'Ebre".
"Considerem de summa importància i ajustat a norma que es garantisca la dotació necessària per respectar estos cabals ambientals fins i tot en situació de sequera prolongada tal com s'establix en la normativa vigent referent als espais protegits. Assegurar els cabals ecològics al delta de l'Ebre ha de permetre assegurar la viabilitat dels seus fràgils ecosistemes", ha demanat Jordà a la ministra, tot precisant que cal prioritzar estes aportacions, especialment, per protegir els espais inclosos en la Xarxa Natura 2000.
Concretament, ha apuntat la necessitat que el compliment dels 20 metres cúbics per segon de cabal ambiental al delta de l'Ebre puga arribar als arrossars i badies durant tots els mesos de l'any i, en especial, entre els mesos de juliol i desembre. "En definitiva, estos cabals als canals són de vital importància per assegurar l'equilibri ecològic de badies i basses, a més de protegir les nacres, que necessiten presència d'aigua dolça per evitar la propagació del paràsit que les afecta", ha tancat.
Jordà reclama el cabal ambiental de 20 m3/s als canals del delta de l'Ebre per garantir aigua a les badies i arrossars
La consellera recorda en una carta a la ministra Teresa Ribera que les aportacions són vitals per a la biodiversitat

- El canal de la dreta, baixant buit al seu pas per Amposta. -
- ACN (Jordi Marsal)
ARA A PORTADA
-
-
-
Les entitats ecologistes són admeses com a acusació en cas dels abocaments irregulars a Riba-roja d'Ebre Redacció
-
Un programa per afavorir el benestar emocional dels alumnes guanya el Campus Challenge de la URV Redacció
-
Condemnen la responsable de l'alberg d'animals de Camarles per maltractament i intrusisme professional Redacció
Publicat el 02 de maig de 2023 a les 20:46
Actualitzat el 02 de maig de 2023 a les 20:51
Et pot interessar
-
Societat Un any de la gran ferida al Coll de l'Alba: aixi evoluciona el bosc cremat al 2024
-
Societat Deltebre, pioner a les Terres de l’Ebre en la xarxa de Destins Turístics Intel·ligents
-
Societat Una forta pedregada a Morella genera problemes viaris i deixa el paisatge blanc
-
Societat Una vuitantena d'efectius d'emergències testen com actuarien en un cas de fuita d'amoníac al port de la Ràpita
-
Societat Un viatge a la moda d’ahir: el nou catàleg d’indumentària de la Festa del Mercat a la Plaça
-
Societat La Diada de l'Ostra de l'Ampolla encén la primavera gastronòmica a la costa ebrenca