Ferran Bel exigeix la millora dels serveis ferroviaris a les Terres de l'Ebre

Amb l’entrada en funcionament de la doble via Vandellòs-Tarragona el PDCAT de les Terres de l'Ebre diu que no hi ha més excuses per la millora dels serveis ferroviaris

El PDCAT Terres de l'Ebre exigeix el compliment dels acords i la millora dels serveis ferroviaris
El PDCAT Terres de l'Ebre exigeix el compliment dels acords i la millora dels serveis ferroviaris | Cedida
Redacció
02 de desembre del 2019
Actualitzat a les 17:22h
Este dilluns al matí el diputat al Congrés, Ferran Bel; la diputada al Parlament, Mònica Sales; el delegat territorial del Govern, Xavier Pallarés; l’alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé; l’alcalde de l’Aldea, Xavier Royo, i els regidors de Deltebre, Andreu Curto i Francisco Castro, en representació de l’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, han comparegut en roda de premsa per anunciar que
presentaran un conjunt d’accions als ajuntaments i altres administracions supramunicipals, així com al Parlament i al Congrés dels Diputats.

El diputat al Congrés ha explicat que fixen la seva posició en relació als serveis ferroviaris que s’havien d’implementar a les Terres de l’Ebre en la mesura que entrés en funcionament el desdoblament de la Via entre Vandellós i Tarragona.

“Aquest desdoblament va començar ara fa vint anys, de fet fa més de 15 anys que està present als Pressupostos Generals de l’Estat i des d’aleshores sembla que en període electoral sempre es posa en funcionament”, ha detallat Bel, “finalment ens han garantit que la primera quinzena de gener es posarà en funcionament.

A tot això, Bel ha assegurat que “hi ha un inquietant desconeixement en relació a quins són els serveis ferroviaris que s’implementaran”. Els acords que hi havia sobre la taula eren uns serveis regionals d’alta velocitat entre Tortosa, l’Aldea, el Camp de Tarragona i Barcelona que permetrien la connexió amb l’AVE i arribar a Barcelona en 1 hora i 40 minuts i amb quatre freqüències diaris d’anada i tornada. A més, també es comptava amb una millora de la R15 i R16. “Estem a un mes i mig de la inauguració del desdoblament de la via entre Vandellós i Tarragona i encara no es coneixen caps dels horaris i serveis ferroviaris que Renfe vol implementar”, ha etzibat el diputat al Congrés. A més, Bel ha destacat que “intuïm que Renfe i Adif s’estan passant la patata calenta perquè no es compliran tots aquests compromisos”.

El diputat ebrenc ha assegurat que la Generalitat de Catalunya tampoc té cap coneixement respecte a aquests serveis i horaris de Renfe, tot i les reiterades ocasions en què han transmès els seus dubtes i preguntes sobre aquest tema.

“Intuïm, una vegada més, que l’Administració General de l’Estat, Renfe i Adif tornaran a incomplir els acords i continuaran maltractant les Terres de l’Ebre”, ha lamentat Bel.

És per este motiu que des de Junts per Catalunya-Partit Demòcrata a les Terres de l’Ebre es presentarà un conjunt d’accions i mocions als ajuntaments,a les altres administracions supramunicipals, així com al Parlament i al
Congrés dels Diputats per exigir el compliment d’aquests acords i per denunciar el maltractament dels serveis ferroviaris. A més, es demanarà a Renfe, Adif i, subsidiàriament, a la Generalitat de Catalunya, malgrat no tenir-ne cap culpa ni
responsabilitat, que es continuï millorant aquests serveis. En aquesta línia, Bel també ha assegurat que “demà mateix prendré possessió al Congrés dels Diputats i el primer que faré serà adreçar-li un seguit de preguntes respecte este tema al ministre i al secretari d’Estat en funcions corresponents”.

“Si algú pensa que els quatre serveis de trens regionals d’alta velocitat no s’implementen, que els regionals de la R16 han de continuar sent exactament els mateixos o que en aquestes condicions l’Euromed ha de deixar de parar a l’estació de l’Aldea s’equivoca”, ha reblat Bel, “perquè des de les institucions de les Terres de l’Ebre i Catalunya no ho permetrem”. A més a més, el diputat al Congrés ha conclòs que “si algú pensa que s’ha d’investir a un govern de l’Estat espanyol que ha de continuar maltractant els serveis ferroviaris de les Terres de l’Ebre és que no sap on és”.